Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 2 werkt niet samen met oudere SuperWifi's met firmware 3.00.31

• May 14, 2025
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Sinds een maand of zes heb ik twee superwifi 2.0 devices op mijn Experia V10 aangesloten.

Hoewel V10 wifi uitgeschakeld word, werken beide superwifi’s prima samen als mesh netwerk.

Nu heb ik zojuist 2 extra superwifi’s op marktplaats gekocht.

Deze heben nieuwere firmware (..) en willen niet samenwerken met de oudere devices (firmware 3.00.31).

Wat kan ik doen om de nieuwe devices samen te laten werken met op zijn minst de oudere devices?

-firmware terug naar 3.00.31 (hoe?)

-V10 firmware upgrade forceren (hoe?)

-anders

Beste antwoord door eepedeve

Ik heb zojuist de V10 update gehad.

Mijn specifieke DHCP en port forwading settings zijn vlekkeloos overgezet naar het nieuwe systeem.

Alles werkt nu naar wens.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Helper
  • May 14, 2025

V10 firmware: V1.01.00T04.3Intermediate

Oude superwifi firmware 3.00.31

Nieuwe superwifi firmware: SW2.C.24.3.00

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • May 14, 2025

nee die twee verschillende firmware types gaan nooit niet samen werken. 

en nee die oude firmware kun je niet updaten naar de nieuwe firmware zonder dat je V10 ook voorzien is van de nieuwe firmware. 

je zult het dus of met de 2 punten met de “oude" firmware moeten doen. of met de 2 punten met de “nieuwe” firmware. 

of je moet toevallig vrienden/familie hebben die bij KPN zitten waarbij hun modem wel al is voorzien van deze nieuwe firmware. dan kun je bij hun de 2 punten met “oude” firmware laten updaten naar de nieuwe firmware.

• Auteur
  • Helper
  • May 14, 2025

Dank voor de snelle reactie.

Ik heb vorige week 2 andere superwifi’s neergezet bij een kennis met Experia V10 internet van Youphone. Die superwifi’s werden daar meteen ge-upgrade naar SW2.C.24.07.04

Daar zou ik mijn 4 superwifi’s kunnen upgraden naar de laastste FW.

Kan ik er vanuitgaan dat dit later geen problemen geeft met mijn Experia V10 en komende updates via het KPN netwerk ?

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • May 15, 2025

Ik heb zojuist de V10 update gehad.

Mijn specifieke DHCP en port forwading settings zijn vlekkeloos overgezet naar het nieuwe systeem.

Alles werkt nu naar wens.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@eepedeve, de verschillende versies van de firmware werken inderdaad niet samen zoals Joey al noemde. Dat je de update van de V10 toevallig een dag later kreeg is een mooie timing, waardoor alles nu goed werkt 🙂

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden!