Skip to main content

Kan ik de superwifi aansluiten op mijn eigen netgear router, heb de superwifi gekocht maar krijg ze niet draaiend, heb ze gekocht omdat ik in de tuin bijna geen/geen WiFi heb?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ja, dat kan. Beide aansluiten. Vervolgens in je Netgear router kijken welk ip ze gekregen hebben. Daar op inloggen en het juiste ssid + wachtwoord instellen.


Welkom op het forum @Digisnarf!

Ik zie dat @Nick83 je al op weg heeft geholpen, is het gelukt om de Superwifi aan de praat te krijgen? :slight_smile:


Nou ben er nog mee bezig, kan namelijk niet inloggen op de superwifi, maar kreeg net nog een idee dus dat ga ik straks nogmaals proberen...lukt dit niet laat ik dat hier weer horen.


@Digisnarf hier even gekeken en bij een Windows PC kan je in verkenner via netwerk de superwifi punten vinden. Dubbelklik op de naam en er opent een webbrowser met inlogpagina. 

 


Kom niet in de 2 super WiFi punten, er staat admin en wachtwoord op de WiFi punten geven ze als verkeerd dus hoe ik ze als doorgeef punt kan laten fungeren weet ik niet, ook geprobeerd om na ingelogtcte zijn in de router de wps knop te gebruiken met de wps knop van het WiFi punt geeft wel aan dat hij geconnect is maar zodra ik de kabel uit de router haal wordt het lampje paars dus werkt niet??????


@Digisnarf je bent ervan op de hoogte dat je altijd minimaal 1 punt bedraad aangesloten laat? Die communiceert namelijk met de router, je kunt alleen de 2e los aansluiten.  Het wachtwoord van de superwifi kun je vinden achter op het klepje van het punt. Daarmee dien je in te loggen.


Ja weet het dat 1 punt aangesloten moet blijven en dat het wachtwoord op de achterzijde staat maar toch geeft hij aan dat het fout is, daardoor kan ik er niet op inloggen en veranderen in mijn internet van mijn router???


Ga dit weekend nogmaals alles langs om de superwifi op de router te laten draaien/ aan te sluiten, lukt dat niet stuur ik ze terug en ga dan voor de orbi's van netgear, deze moeten wel werken met mijn netgear router, zeiden ze bij netgear...


Iedergeval bedankt voor de hulp en het geduld :slight_smile:


Ik hoop dat je er dit weekend een stap verder mee gaat komen, laat je ons weten of je het al dan niet voor elkaar hebt gekregen? :slight_smile:


Ja weet het dat 1 punt aangesloten moet blijven en dat het wachtwoord op de achterzijde staat maar toch geeft hij aan dat het fout is, daardoor kan ik er niet op inloggen en veranderen in mijn internet van mijn router???

Dan het wachtwoord proberen wat op de andere SuperWifi achterop staat...


Heb van alles weer geprobeerd om in te loggen op mijn superwifi punt, ook het andere wachtwoord geprobeerd van het andere WiFi punt, beide geeft hij aan dat het fout is, WiFi punt knippers blauw maar kom er gewoon niet in om mijn deze punten te koppelen aan mijn eigen router, dus wat gaat er verkeerd, kunnen de super WiFi entenders wel aangesloten worden op een eigen router, want begin hier behoorlijk aan te twijfelen…

Denk dat ik ze maar terug ga sturen en met het geld en wat extra de orbi's ga kopen, heb hier namelijk 2 studenten die constant video college volgen en dat gaat nu niet, zeer onstabiel boven en kost nu veel mb's omdat ze nu met het internet gebruiken van hun mobiel om het college toch goed te kunnen volgen...Dus Help help help!!!

 


Jammer dat het toch echt niet lijkt te lukken om dit goed aan de praat te krijgen :slight_frown:

De Superwifi punten terugsturen en andere versterkers kopen, vind ik gezien je huidige thuissituatie helemaal geen verkeerd plan, je moet hier nu toch snel een oplossing voor hebben! Ik hoop dat het met de Orbi's wel helemaal soepel gaat!


Als je wifi niet werkt, dan leg je toch tijdenlijk ff een kabel over de trap naar boven? Toch nergens voor nodig om dan via 4G te gaan werken?

U heeft geen Experiabox? Alleen een Netgear router in de meterkast staan?


Heb je nog verdere hulp nodig @Digisnarf? Of is het gelukt met het retourneren, het aansluiten van de Orbi's en/of het aanleggen van een kabel?


Ben net bezig om de superwifi punten in de retour doos te doen en nog ff een briefje erbij in te doen met mijn naam, adres en bankrekeningnummer en abbo.nummer kpn, zodat alles hoop ik goed gaat verlopen en ga straks de andere WiFi punten kopen bij BCC

Iedergeval bedank voor de support.


Top, ik ben nu nog wel even benieuwd of je de orbi's al aan hebt gesloten en het daarmee wel goed gaat? :slight_smile:


Hoi Maja, het zijn Deco m9 geworden ivm de prijs, had er 3 nodig om overal goede wifi te hebben deze koste 300 euro en de orbi's waren 150 euro duurder en er zat niet veel verschil tussen, koste me best wel veel tijd om ze aan te sluiten en goed werkend te krijgen 1 in de huiskamer aan de router en 1 boven in de slaapkamer en 1 in het tuinhuis( staat z'n 15 meter verwijderd van het hoofdpunt) maar heb nu overal super snelle WiFi , dus was wel 2x zo duur als de superwifi van jullie maar werkt nu wel ....nogmaals dank voor de support 👍

 

maar nu idd overal super snelle wifi


Ah, kost wat,  maar dan heb je ook wat :wink: Heel fijn dat de wifi nu helemaal goed is! :blush:

 


Dank je wel, fijne bevrijdingsdag stay safe