Skip to main content

Vandaag 3 superwifi punten proberen te installeren via thuisapp KPN.

Het " hoofdpunt" geïnstalleerd in de meterkast met de experiabox V10. Functioneert verder prima. Daarna ging het fout. Het 2e superwifi punt volgens de aanwijzingen in de app - via de tijdelijke verbinding met poort 2 - geschikt gemaakt. In het stopcontact gedaan op de plek met minder wifi, echter na enige tijd krijg ik de mededeling via de app op mijn IPhone:

" GEEN SUPER WIFI PUNT GEVONDEN. ..zorg dat het sw punt goed is aangesloten en aanstaat . Controleer of deze binnen bereik is van een ander sw punt..."

Een ander stopcontact gezocht dichter bij de meterkast (ca 6m) : hetzelfde resultaat; op één meter: dezelfde mededeling. Wat is hier fout gegaan? 

Heeft het iets te maken met het " wireless-lampje " dat niet meer brandt op de experiabox?

 

 

Probeer het "zonder app” te installeren (die app heb ikzelf nog nooit geprobeerd).

Mogelijk kun je iets met de volgende aanwijzingen:
 

En als reactie in een ander onderwerp < HIER > nog een uitgebreide gebruiksaanwijzing.


Hallo Baby..

Dank je voor de reactie

Inmiddels is het probleem opgelost.

Het zit 'm namelijk in het feit dat je 2 vrije poorten moet hebben op de experia-box: een voor het primaire, bekabelde superwifipunt en een om een tijdelijke verbinding te maken voor het updaten van punt 2 en evt. 3.

Als je die vrije poort niet hebt moet je bv. de tv er even uithalen en vervolgens deze  tv-poort gebruiken om de punten te updaten. Dit duurt ongeveer 8min.

Daarna kun je de punten in het stopcontact steken en na enige tijd opstarten werkt het verder prima.

Het zou zinvol zijn als de KPN in hun folder/app  aandacht besteedt of een waarschuwing meegeeft dat er echt 2 vrije (gele) poorten dienen te zijn.


Het zou zinvol zijn als de KPN in hun folder/app  aandacht besteedt of een waarschuwing meegeeft dat er echt 2 vrije (gele) poorten dienen te zijn.

Ja... daar wijs ik hier op het forum ook heel vaak op. KPN zou dit beter moeten moeten communiceren.

Maar aan de andere kan: er word nergens gezegd dat u de eerste SuperWiFi weer los moet / kunt koppelen. Dus doe het dan ook niet. Geen dingen doen die niet gezegt worden 😉

Maar zo'n app zou het ook meteen moeten kunnen detecteren als de eerste SuperWiFi losgekoppeld word. Er zou gelijk een heel groot knipperend uitroepteken op scherm moeten verschijnen. 


Dank je voor deze vermanende woorden,….ik zal het nooooooit meer doen!


Hallo @Co van Amstel , in de bijgeleverde installatiehandleiding staat letterlijk, ik citeer:

Stap 2

Het tweede Super Wifi punt aansluiten

Voordat het tweede super wifi punt draadloos geplaatst kan worden moet deze tijdelijk aangesloten worden aan de Experia Box om gegevens op te halen.

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort >ETHERNET] van het super wifi punt en een willekeurige gele ethernetpoort >ETHERNET] van de Experia Box.

KPN communiceert mijns inziens dus goed, er wordt misschien alleen niet goed gelezen, maar te snel gehandeld.:thinking:

CC: @Nick83