Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een probleem met mijn SuperWifi of de instellingen daarvan?

Het probleem is dat als ik iets wil printen (netwerkprinten), of mijn Toon bedienen ect. dan kan dit alleen via de SuperWifi punt waar deze bepaalde apparatuur op aangemeld is.

 

voorbeeld:

Ik sta in de woonkamer en heb verbinding via de woonkamer SuperWifi. Dan kan ik niet printen via mijn Iphone/ Ipad?

Ga ik naar boven waar nog een SuperWifi staat, kan ik daar wel printen. Op deze SuperWifi is dus ook mijn printer aangemeld?

 

wat heb ik:

KPN box 12 192.168.2.254

BG: SuperWifi 192.168.2.253

1e: SuperWifi 192.168.2.252

Zolder: SuperWifi 192.168.2.251

Static IP

 

DHCP: 192.168.2.50 - 192.168.2.250

 

Heb ik wat verkeerd gedaan, of moet ik juist wat instellen?

 

ps

bij mijn oudere type AP van KPN (wit) functioneerde dit prima met dezelfde instellingen?

Heb contact gehad, maar geen helpend antwoord? 😬

 

Wie kan mijn helpen?


Hoi @webloq , het valt me op dat de SuperWiFi’s niet de ‘default’ ip adressen hebben. Normaal krijgt de Primary SuperWiFi 192.168.2.151 en de overigen een ‘willekeurig’ laag nummer (bij mij 192.168.2.4 enz.). Tevens zie ik dat ze buiten de DHCP range zitten. Hoe zijn ze aangesloten, kabel of draadloos?  Heb je al eens ingelogd in de webinterface van de primary unit? Zie je dan een overzicht van alle drie SuperWiFi’s ?

Dat je alleen apparaten kan bereiken zolang je op dezelfde SuperWiFi zit, suggereert mij dat ze elk ‘zelfstandig’ opereren en niet samenwerken.


Ik kan de SuperWifi’s alleen bereiken via http://192.168.2.252/login.htm ? (Alles bekabeld)

Gek? Ik heb ze inderdaad een vaste ip gegeven buiten de DHCP range.

 

In de Box 12 kan ik niet meer inloggen, omdat ik de DNS veranderd heb naar 1.1.1.1 / 1.0.0.1 (dit ga ik er uit halen)

 

Is het verstanding dat ik zoeel de Box 12 volledig reset, en alle SuperWifi’s?

En dat alles automatisch ingesteld wordt...

 


Ik heb geen ervaring met aangepaste ip adressen buiten de DHCP range en hoe ‘kritisch’ de Super WiFi’s daarop zijn.

Ik heb de automatische installatie gebruikt en dan krijgt de primary 192.168.2.151 en daarop kan je dan inloggen in de web-interface. Daarna de volgende aansluiten en iedere keer wachten op een groene led. Ik denk dat dat voor jou ook de beste (eerste) methode is om vast te stellen of het systeem goed werkt. Aanpassen is dan de evt. volgende stap.


Daar zat ik inderdaad ook aan te denken om alles terug te zetten in fabr. instellingen en één voor één alles laten aanmelden.

Daarna zal ik kijken of alles dan wel goed werkt?

Ga over een ½ uurtje snurken (vroeg op)

 

Dus hou je morgen even op de hoogte hoe alles is vergaan.. 💪🏻👍🏻


Heb alles terug gebracht naar fabrieksinstellingen (superwifi’s en box 12)

 

Blijf het zelfde probleem houden, printer (HP) blijft verbonden met één superwifi. En kan als ik op een andere etage verbonden ben met wifi niet printen.

Loop ik naar de superwifi waar ook de printer is op aangemeld dan lukt het wel?

 

 


Aii, dat is balen. Dat de printer met één SuperWiFi verbindt is logisch, maar hij zou via het hele interne netwerk bereikbaar moeten zijjn.

Als je inlogt op de SuperWiFi’s via 192.168.2.151 zie je dan wel het hele wifi netwerk?

Ik weet het even niet, sorry. Hopelijk KPN of een ander forumlid...


@webloq 

Waarom geef je de Superwifi's een vast IP adres ?

Is niet nodig.

Wifi op Box 12 moet uit staan (is dat zo) ?

Maak die vaste IP adressen eens ongedaan en kijk dan eens hoe het gaat

 


@webloq

Waarom geef je de Superwifi's een vast IP adres ?

Is niet nodig.

Wifi op Box 12 moet uit staan (is dat zo) ?

Maak die vaste IP adressen eens ongedaan en kijk dan eens hoe het gaat

 

Vaste IP adressen zijn er niet meer nadat alles is gereset (fabrieksinstellingen)

 

Daarna werkt het nog niet?


Zelf houd ik alles buiten de “KPN” bemoeienis met achterliggende systemen, en dat bevalt prima:
Zie gebruiksaanwijzing hoe ik op alternatieve wijze gebruik maak van Super WiFi's  < HIER >

Gebruik het zonder problemen om een verbinding met de overkant van de straat te maken:

 


Ik denk denk dat dit gewoon het bekende probleem van de KPN Box is. Printers en chromecast zijn steeds kwijt. Niets aan te doen, KPN moet da oplossen. 


Ik denk denk dat dit gewoon het bekende probleem van de KPN Box is. Printers en chromecast zijn steeds kwijt. Niets aan te doen, KPN moet da oplossen. 

Dat kunnen we wel vergeten! 😓
 

 

@tonymelony bedankt ga het even doorlezen, en kijken of het werkt?