Skip to main content

Ik ben op zoek naar de manier om mijn nieuw aangeschafte Hue Bridge op mijn Wi-Fi aangesloten te krijgen. De situatie ter plaatse:

Sinds enkele maanden beschik ik over een KPN router met twee superwifi satelieten. Werkt als een trein. Ik gebruik ook al een tijdje Hue lampen via de Hue Bluetooth app, ook als een zonnetje.

Ik heb nu een uitbreiding van mijn Hue lampen aangeschaft waar een bridge voor moet worden geïnstalleerd. Volgens de handleiding plug and play; stekker in het stopcontact, kabel in de Wi-Fi router en klaar ben je. Ik zie alle lichtjes op de bridge branden, maar de Hue app vindt de bridge niet, ook niet de 'gewone' Hue app.

Nu vraag ik me af, kan dit veroorzaakt worden door de superwifi? Deze opstelling neemt in principe de Wi-Fi functie van de router over. Om de bridge te vinden moeten de bridge en de app in hetzelfde Wi-Fi netwerk hangen. Als de router niet meer het primaire Wi-Fi apparaat is, werkt het dan nog als ik de bridge op de router in plug? 

Heeft iemand een suggestie of een oplossing? Wat doe ik verkeerd of wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Haal de router eens weg. Rest dan de Hue bridge met het resetknopje aan de onderkant van de bridge. 


Dat is uiteindelijk het probleem.

ik kan de bridge niet bekabeld aansluiten op een Superwifipoint en de telefoon niet aansluiten op de Expedia box.


Router is weg. En Hue gereset

nog steeds geen verbinding...


Het gaat niet goed zo. De setting moet als volgt zijn. Op de box 12 zit 1 bekabelde super Wi-Fi en 1 staat er ergens los. De bridge is met een kabel aangesloten op de box 12. De Wi-Fi van de Box 12 is uit. Het enige Wi-Fi signaal is dat van de super wifi's.  Klopt dat?


Dat klopt Yoep.


Wat een gedoe joh. Ik heb de van de week nog gereset en het ging probleemloos. En de kabel is goed? Gebruikte je die al?


Heb jij dezelfde configuratie?

De kabel is goed, want als ik het alternatief test op die andere router gaat het wel goed.


Gedoe is het zeker...


Nouja zo goed als hetzelfde. Experiabox v10 met de bekabelde Wi-Fi versterkers maar die zijn hetzelfde als de super wifi's. Ben je net nieuwe klant of heb je een ander modem gehad?


Ik ben net verhuisd. Alles is gisteren aangesloten.

Nieuwe klant dus. De rest werkt prima!


Ik ga er eerst maar eens een nachtje over slapen…

Bedankt voor jullie hulp en het meedenken


Ok. Kijken we morgen even verder. Welterusten.


Ik heb de laatste versie, dezelfde als in het screenshot

Ok. In de webinterface van de KPN Box vind je ook een lijstje met aangesloten apparaten. Daar zie je als het goed is onder andere je mobiel staan. De versterkers. En ook de bridge zou daar moeten staan. Klopt dat? Staan al die apparaten daar?


De apparaten staan daar…

maar niet de hue bridge, tenzij deze er onder een andere naam staat.

vanmorgen contact gehad met Hue. Als je gebruik maakt van 5ghz, werkt de bridge niet goed, aldus de medewerker van Hue. Iemand daar ervaring mee?


De apparaten staan daar…

maar niet de hue bridge, tenzij deze er onder een andere naam staat.

vanmorgen contact gehad met Hue. Als je gebruik maakt van 5ghz, werkt de bridge niet goed, aldus de medewerker van Hue. Iemand daar ervaring mee?

De bridge heb je toch bekabeld aangesloten? Dan heeft die niets met WiFi te maken. Je hebt hem toch niet op de WAN poort aangesloten? Al een een andere kabel geprobeerd? 


Beide gecheckt. En die zijn in orde.

kabel werkt elders wel goed en is aangesloten op lan poort


Schiet mij maar lek.

alles hetzelfde aangesloten als gisteren.

Nu werkt het. Joep en Nick, bedankt voor alle tips en adviezen. In ieder geval een hoop geleerd over de expedia12.