Ik ben op zoek naar de manier om mijn nieuw aangeschafte Hue Bridge op mijn Wi-Fi aangesloten te krijgen. De situatie ter plaatse:
Sinds enkele maanden beschik ik over een KPN router met twee superwifi satelieten. Werkt als een trein. Ik gebruik ook al een tijdje Hue lampen via de Hue Bluetooth app, ook als een zonnetje.
Ik heb nu een uitbreiding van mijn Hue lampen aangeschaft waar een bridge voor moet worden geïnstalleerd. Volgens de handleiding plug and play; stekker in het stopcontact, kabel in de Wi-Fi router en klaar ben je. Ik zie alle lichtjes op de bridge branden, maar de Hue app vindt de bridge niet, ook niet de 'gewone' Hue app.
Nu vraag ik me af, kan dit veroorzaakt worden door de superwifi? Deze opstelling neemt in principe de Wi-Fi functie van de router over. Om de bridge te vinden moeten de bridge en de app in hetzelfde Wi-Fi netwerk hangen. Als de router niet meer het primaire Wi-Fi apparaat is, werkt het dan nog als ik de bridge op de router in plug?Â
Heeft iemand een suggestie of een oplossing? Wat doe ik verkeerd of wat kan ik doen?
Alvast bedankt voor de hulp!