Skip to main content

Hoi,

ik heb onlangs een Super Wifi access point aangeschaft. 
 

ik heb die aangeschaft zodat ik mijn slimme stekkers overal kan bedienen. De AP staat in mijn meterkast. 
 

Het probleem is dat de afstand tussen de AP en de slimme stekker in mijn schuur te groot is. Ongeveer 20 meter. De stekker heeft geen goede dekking. Het signaal is te zwak  

Dat probleem had ik ook met de AP in mijn router.  Het werkte af en toe wel en dan niet. 

Dus ik had gehoopt dat de aanschaf super wifi dit probleem zou oplossen. Maar helaas is dat niet het geval..

ik had hogere verwachtingen dat die Super Wifi verwacht. Maar helaas zo super goed is het apparaat niet zoals wordt beweerd ..

 

ik ben nogal teleurgesteld.

Henk Snel

*Admin: titel aangevuld


 

 

@slapjanus

Hoi,

ik heb onlangs een Super Wifi access point aangeschaft. 
 

 

Ik neem aan dat u een set van minimaal 2 bedoelt ?

2 KPN SuperWifi punten(startpakket)

 


20 meter is gewoon veel te ver voor WiFi. Zo simpel is dat.


Ik heb 1 super wifi. 

BUitenhuis zou je makkelijk op een afstand van 30 meter goed wifi moeten kunnen hebben. Er staat tussen de meterkast en de schuur geen bijzondere opstakels. 

Ik merk geen significante verbetering ten opzichte  van de AP in de router. 

ik had meer verwacht. Dus één miskoop. 


Ik heb 1 super wifi.

Dan klopt er naar ik denk iets niet met de benaming van van je “denkt” als apparaat te hebben.
De KPN SuperWiFi is minimaal een set van twee, die met elkaar samenwerken.
Zoals reeds door @HansaanZet opgemerkt.

 

BUitenhuis zou je makkelijk op een afstand van 30 meter goed wifi moeten kunnen hebben. Er staat tussen de meterkast en de schuur geen bijzondere opstakels.

En dat is nu net de verkeerde aanname.  Je schrijft zelf dat je die “in de meterkast” hebt geplaatst.
Dat is wellicht dan ook juist NIET de juiste plaats om de eerste “SuperWiFi” te plaatsen. Want er zitten dan beslist nog wel een (spouw)muurtje, isolatie, deurtje of wat al dies mee zij ertussen?

Het kan echter wel degelijk, met een uitstekende WiFi-verbinding over pakweg 20 meter.
Maar dan moet je werkelijk zorgen dat er zo goed als mogelijk “niets tussen zit”. Dat heb ik namelijk zelf prima voor elkaar kunnen krijgen met internet “naar de overkant van de straat”.

Lees de ervaringen ermee < HIER > en tevens als oplossing in de vervolgreacties naar “een tuinhuisje”. Stabiliteit van die verbinding zie < DEZE >


@slapjanus  KPN - Hoe dan? SuperWifi! - YouTube


Bedankt voor de reacties. 
 

1 super wifi is dus niet beter dan de EXPERIA AP. 

ik had me beter in moeten verdiepen. 


1 super wifi is dus niet beter dan de EXPERIA AP.

Feitelijk gezien inderdaad niet.

Het is allemaal “WiFi” met vergelijkbare bandbreedtes en maximum vermogen wat wettelijk vast ligt.
Iedere leverancier is er aan gebonden.
Remmende werking van obstakels in die draadloze verbindingen is voor al die systemen "hetzelfde”.

Hooguit is de ene fabrikant net ietsje slimmer en weet er onder die omstandigheden net iets meer rendement uit te persen dan een ander.  Maar je kunt er echt geen wonderen in verwachten.

Shit in = shit out. Zo simpel is het.
Wil je werkelijk iets verbeteren zul je iets aan de omstandigheden zelf moeten veranderen.

Of zelf moeten “sleutelen” om het WiFi signaal te “richten". Zoals bijv. de “beer can” oplossing:

https://www.youtube.com/watch?v=tonZeKP-Mi4    :laughing:

Of zoiets:   https://www.youtube.com/watch?v=nlhSjIf5wHo