Skip to main content

Ik wil het het WiFi signaal willen verbeteren met 1 of 2 extra wifipunten. 
Nu zou ik graag willen weten of ik superwifi of de Wifi experia punten moet aanschaffen. Ik kan de WiFi experia punten bedraad uitvoeren. Of zijn de superwifi punten een betere keus om aan te schaffen? 

Als je bekabeld kan werken is dat natuurlijk het beste. Bij slecht Wi-Fi krijg je de experia wifi's gratis via de Wifimanager Zelf heb ik drie en werken prima. De Wi-Fi van het modem MOET uit behalve bij de v10a. 


Ikzelf zou voor de Experia WiFi kiezen, naar gelang welk modem je ook hebt, zeker omdat bedraad aansluiten altijd de voorkeur heeft, en er zit weinig verschil in de Experia en Super wifi om die 33% hogere prijs te verantwoorden, je kan de tweede super wifi draadloos laten communiceren.

Maar heb je een V8/V10 zonder A of de Box 12, zal je de wifi op de router niet meer goed kunnen gebruiken icm met de wifi punten en er zijn er wel wat alternatieven op de markt die net zo goed werken maar je niet vast zit aan de beperkingen die KPN oplegt aan de WiFi punten zoals het niet kunnen splitsen van de 2.4Ghz en 5Ghz band.


Ikzelf zou voor de Experia WiFi kiezen, naar gelang welk modem je ook hebt, zeker omdat bedraad aansluiten altijd de voorkeur heeft, en er zit weinig verschil in de Experia en Super wifi om die 33% hogere prijs te verantwoorden, je kan de tweede super wifi draadloos laten communiceren.

Maar heb je een V8/V10 zonder A of de Box 12, zal je de wifi op de router niet meer goed kunnen gebruiken icm met de wifi punten en er zijn er wel wat alternatieven op de markt die net zo goed werken maar je niet vast zit aan de beperkingen die KPN oplegt aan de WiFi punten zoals het niet kunnen splitsen van de 2.4Ghz en 5Ghz band.

Bedank voor je reactie. 
Ik heb een witte Experia Box v10A, dus dat zou dan moeten werken. Nu schrijf dat er ook alternatieven zijn. Heb je zo enkele voorbeelden er van. Zelf ben ik een kruk op dat gebied. 


Als je  van simpel plug and play houd dan zijn de experia wifi's prima. Heb je de wifimanager al gedaan? Zie de groene link in mijn eerdere bericht. 


Goedemiddag @Deelnemer, leuk om te zien dat je actief bent op het forum!

Ik zie dat je een aantal goede tips hebt gekregen van de community, top! :blush:  Kom je hiermee verder? Heb je inmiddels de Wifi Manager (twee keer achter elkaar) doorlopen voor een eventueel gratis set Experia Wifi's, of ga je toch voor de SuperWifi punten


@Deelnemer Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!