Skip to main content

Eerdere draadjes over onbekende apparaten in thuisnetwerk met aandacht gelezen. Ook ik heb heel veel offline “apparaten op thuisnetwerk“ die ik niet ken. En in mijn geval staat Fon niet aan. Ik heb Fon uitgezet, zowel op de Experiabox V8 als in het Wi-Fi-netwerk gevormd door 3 Superwifi punten. En toch blijft die lijst maar groeien. Wie weet wat er aan de hand is?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

Welkom op het forum @Jos66!

Wat goed dat je zelf al op onderzoek uit bent gegaan :blush:  Zelf ben ik niet zo thuis hierin, ik hoop dus dat je community hier verder mee kan helpen. Zou je eens een screenshot willen plaatsen van het overzicht van deze netwerken? Dan kunnen mensen als @wjb even met je meekijken!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Een tijdje aangezien, maar het issue is er nog steeds. Een groeiende lijst met Offline apparaten in mijn thuisnetwerk. Fon staat uit, standaardwachtwoorden zijn gewijzigd, dus volgens mij kan niemand in mijn netwerk komen. Maar waarom dan een lijst van apparaten die kennelijk voorbij zijn gekomen?


Hallo @Jos66 , dat is een interessant probleem.

Je hebt de juiste maatregelen al getroffen (fon uit, wachtwoorden gewijzigd), maar heb je ook geen gastnetwerk ‘open’ staan? Laat dan eens een screenshot zien, zoals @Maja_  al vroeg, dan kunnen we meekijken. Misschien valt ons iets op. Poets wel je privé gegevens weg waar nodig.


Een tijdje aangezien, maar het issue is er nog steeds. 

Heb je een "draadloze" verbindingsset (Internet via het lichtnet) in gebruik?