Skip to main content

Gebruik ik geen WiFi, maar alleen de Experiabox dan heb ik netjes 500/500, maar sluit je “Super”WiFi aan, dan krijg je tussen de 80/80 en max 200/200. 2x monteur geweest en komt tot dezelfde conclusie.

Dit lijkt mij niet de bedoeling en zeker niet gewenst bij glasvezel en zo’n duur abbo.

 

ps. de zijn nu, op advies van de monteur, beide bekabeld EN ik zit er 30cm vanaf dus dat kan het niet zijn.

Zit er een switch tussen?


Voor wifi hanteert KPN een minimale snelheid van 20 mbps. De snelheden die je haalt zijn voor draadloos internet echt prima.


Voor wifi hanteert KPN een minimale snelheid van 20 mbps. De snelheden die je haalt zijn voor draadloos internet echt prima.

Haha, serieus??!! 


Zit er een switch tussen?

Nee, zelfs 2 van hun monteurs kwamen er niet uit... 


Gebruik ik geen WiFi, maar alleen de Experiabox dan heb ik netjes 500/500, maar sluit je “Super”WiFi aan, dan krijg je tussen de 80/80 en max 200/200. 2x monteur geweest en komt tot dezelfde conclusie.

Dit lijkt mij niet de bedoeling en zeker niet gewenst bij glasvezel en zo’n duur abbo.

 

ps. de zijn nu, op advies van de monteur, beide bekabeld EN ik zit er 30cm vanaf dus dat kan het niet zijn.

Vergat erbij te zeggen dat die 500 ook draadloos is, maar dan met de experiabox, maar zodat het via de uhm superwifi gaat dondert de snelheid met bakken omlaag... 


Misschien dat het eerste bekabelde Wi-Fi punt rond de 500 haalt als je er naast staat en dan op de 5GHz band zit maar de tweede los staande zal nooit die snelheid halen. Overigens zijn dot soort snelheden alleen zinvol als je bekabeld werkt. Wi-Fi is nooit 100% stabiel.


Volgens bron: https://nl.hardware.info/routers.9/kpn-superwifi.572282

Ziet het ernaar uit dat de total WiFi snelheid maar 2.533Mbit/s kan behalen.

Echter begrijp niet echt hoe een bekabelde snelheid maar op 1.000Mbit/s zit.

 

Specificaties

Belangrijkste specificaties
802.11-standaard 802.11ac (Wi-Fi 5)
Wifi-banden Dual-band
Mesh-ondersteuning  
WiFi
Draadloos  
802.11-standaard 802.11ac (Wi-Fi 5)
Totale WiFi-snelheid 2.533 Mbit/s
Ondersteuning 2,4 GHz frequentieband  
Gastnetwerk 2,4 GHz  
Ondersteuning 5 GHz freqentieband  
Gastnetwerk 5 GHz  
Antennes intern/extern Intern
Verwisselbare antenne(s)  
Wifi-banden Dual-band
DFS  
Mesh
Mesh-ondersteuning  
Wifi-banden extra nodes Dual-band 802.11ac
Afmetingen extra node: Hoogte 17,2 cm
Afmetingen extra node: Breedte 17,9 cm
Afmetingen extra node: Diepte 3,2 cm
Voedingsaansluiting extra node Dedicated
Gewicht extra node 202 gram
Band Steering  
Bedraad
Aantal LAN-aansluitingen 1
LAN snelheid 1.000 Mbit/s
Router-mogelijkheden
Hoofdbediening App based
Secundaire bediening Web based