Skip to main content

Hallo, Ik hen ook inmiddels de update gehad in mijn V10a modem en een melding in de app heb alles meerdere keren gereset maar elke keer bij het loskoppelen krijg gaan de SuperWifi punten rood branden. Kan het aan de modem liggen?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo, Ik heb de v10a met firmware versie v5.00.53 build498-owl met 3 Super WiFi punten. Net als "Viertakter” heb ik er één punt bekabeld aangesloten op het modem, dan werken alle punten (draadloos) goed. Als ik het bekabelde punt naast de modem losmaak en dus draadloos maak dan gaan alle Super Wifi punten rood branden. Ligt dat soms aan de modem?? Of dienen er nog instellingen gewijzigd te worden in de modem?

Gr. Willem


[…] Ligt dat soms aan de modem?? Of dienen er nog instellingen gewijzigd te worden in de modem?

Gr. Willem

Bij mij was de oplossing dus om de Experiabox nog terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Daarna werkte het prima. 


Hallo, Ik hen ook inmiddels de update gehad in mijn V10a modem en een melding in de app heb alles meerdere keren gereset maar elke keer bij het loskoppelen krijg gaan de SuperWifi punten rood branden. Kan het aan de modem liggen?

Software op de v10a moet 498 zijn anders gaat het niet.

Ik neem aan dat de v10a ook gereset is. Totdat deze een klikje geeft. Probleem zit in de v10a als de superwifi geen draadloze verbinding maakt. Bij de v10a kwam bij sommige mensen een probleem voor waardoor deze naar fabriekstoestand gereset moest worden. Echter omdat v10a met de superwifis communiceert kan het probleem in een lus blijven voorkomen.  Om het helemaal uit te sluiten moeten de apparaten in de juiste volgorde worden gereset en worden her aangesloten. 

  1. Ontkoppel de superwifi als deze met een ethernetkabel aangesloten zit. Reset de superwifi. Sateprikker totdat deze meerdere keren knippert. Als deze weer opnieuw opstart dan is deze paars. Zet nu uit.
  2. Herhaal 1 met elke superwifi.
  3. Als laatste de v10a resetten totdat deze klikt(qua geluid). Wachten totdat deze weer helemaal terug is.(minuut of 5)
  4. Nu de superwifi via ethernet opnieuw  installeren op de v10a en aanzetten en laten communiceren met de v10A. (minuut of 5)
  5. Nu de ethernetkabel los halen en kijken of de superwifi draadloos verbinding maakt met de v10a.
  6. Indien ok.Procedure 4/5 herhalen voor andere superwifis.

Het is nogal een gedoe maar het is om te voorkomen dat de apparaten onderling een verkeerde status aan elkaar blijven doorseinen.


Nou het is gelukt (na diverse keren). V10a werkt nu los van de SuperWifi punten. Nu is alles “Goed” volgens de app alle SuperWifi punten met 5 Ghz met groene leds,

maar het daarvoor regelmatig gehad dat er weer 1 á 2 punten op of 2,4 Ghz met "Goed” en gele led volgens de app.

Maar heb ook gemerkt dat als ik een instelling in de modem aanpaste dat alles ontregeld was.