Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Ik heb sinds kort twee super wifi punten van kpn aangeschaft. Echter ervaar ik vanaf dat moment problemen met mijn tv en denon bar 5.1 systeem. Bij het laden van YouTube en/of Netflix en/of Disney etc loopt het systeem trager en soms vast het beeld is dan korrelig. Met de wetenschap dat mijn  tv een nieuwe oled van Philips, die het voor de super wifi perfect deed zegt dit iets over de instellingen van de super wifi. Ook mijn denon apparatuur ervaart grote problemen. Nu steltmarantz en denon en Philips dat dit waarschijnlijk te maken heeft met de instellingen met name UPnP, WMM en Multicasting. Echter is mijn router uitgeschakeld en kan ik daar niks in veranderen. Ook in de app voor de super wifi vindt ik geen instellingen voor bovenstaande...wat nu? Wie kan mij helpen 

Is er iets meer aan te geven hoe eea verbonden zit met elkaar. Bv zijn de beide superwifipunten op ethernet op het modem aangesloten of hebben ze onderling verbinding met elkaar via wifi?

De instellingen waar over gesproken wordt. Upnp  is een mechanisme op bv een modem router zoals de experia box waarmee apparaten zichzelf adverteren en soms mogelijkheden om specifiek verkeer door te zetten zoals port forwards. De superwifi,s zijn echter geen routers. De Upnp die hierop actief is alleen in gebruik om zichzelf te adverteren in het thuis netwerk en heeft verder geen functie.

WMM is het Qos mechanisme van WiFi protocol standaard. Deze setting is niet aanwezig in de superwifi,s maar staat als functie standaard aan.

Multicasting kan in diverse varianten voorkomen. KPN TV maakt voor live tv streams gebruik van multicast streams. Deze worden door superwifi ondersteunt en resulteert erin dan er bv een tv box achter een draadloze superwifi kan worden aangesloten.

Dan is er ook nog zoiets als multicasting berichten gegenereerd door bv tv of denon set of andere wifi apparaten. Dit type communicatie wordt onveranderd doorgeven door alle superwifi,s.

Theoretisch gezien zou de beschreven situatie dus gewoon moeten kunnen werken. 

Is er misschien meer apparatuur nog bij betrokken zoals switches , homeplugs or andere access point waardoor er misschien een netwerk loop situatie ontstaat. Dit kan namelijk elk netwerk zo ongeveer lam leggen. 


Ja ik heb voor de tv een switch (tv, tv box en nu mijn denon bar) dit is nu bedraad aangesloten en nu werkt het wel. Boven heb ik een switch bij de tv box dit signaal gaat verder richting zolder waar nog een switch staat playstation en smart tv en pc. Kan dit niet?


De super wifi beneden is bedraad met de router verbonden en het wifi signaal loopt via dit apparaat.


Switches + TV-ontvanger aangesloten, gaat alleen goed als die switches “IGMP Snooping” ondersteunen.  Bijv:  https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Meer info over het onderwerp:


Beste @Hoi007, welkom! Jammer om te lezen dat het nog niet vlekkeloos werkt! Hoe staat het er nu voor? Ik ben ook benieuwd welke switches je hebt. Werkt het wel als je deze er eens tussenuit haalt?