Skip to main content

Op internet gezocht naar mogelijke oplossing maar na installatie door de KPN-monteur is er bij mij geen extra ethernetkabel (geel) achtergelaten; een kabel die ik, volgens een 'deskundige’ daarvoor nodig heb. Ook zit er volgens mij op de KPN Box 12 geen vrije ethernetpoort meer.

Wie helpt deze oude man weer aan goed internet?

Hoi @Frans03, welkom bij ons op het forum. Het tweede SuperWifi-punt geeft een rood lampje begrijp ik. Werkt het eerste punt dan wel? Het rode lampje betekent dat dat SuperWifi-punt verbinding probeert te maken met het eerste punt. Alleen de eerste moet verbonden zijn met een kabel, aanvullende punten kunnen draadloos verbonden worden.

Zie ook dit topic met alle uitleg over de SuperWifi's: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Lukt het daarmee?


Hallo Jasper, Allereerst dank voor je reactie. Het eerste punt werkt (lampje brandt groen).

Volgens de uitleg (de link die jij meezond) moet ook het tweede punt tijdelijk verbonden worden. Zie:

Stap 2: Het tweede KPN SuperWifi punt aansluiten.

Voordat het tweede KPN SuperWifi punt draadloos geplaatst kan worden moet* deze tijdelijk aangesloten worden aan de Experia box om gegevens op te halen.

Ik heb volgens mij geen Experia box maar een Box 12. Ook heb ik geen extra ethernetkabel; de monteur heeft gelijktijdig met de installatie van glasvezel, superwifi aangesloten en niets achtergelaten. Dus zit ik nu met de handen in het haar (nou ja, bij wijze van spreken want veel haar heb ik niet...


Klopt @Frans03, dat is alleen voor het aansluiten van de volgende SuperWifi. Daarvoor kan je elke netwerkkabel gebruiken, als de poorten op de Box 12 vol zijn kan je tijdelijk een ander apparaat loskoppelen. Als je bijvoorbeeld geen tv kijkt kan je de netwerkkabel daarvan tijdelijk gebruiken om de tweede SuperWifi aan te sluiten, voordat je die op de definitieve plaats zet.


Klopt @Frans03, dat is alleen voor het aansluiten van de volgende SuperWifi. Daarvoor kan je elke netwerkkabel gebruiken, als de poorten op de Box 12 vol zijn kan je tijdelijk een ander apparaat loskoppelen. Als je bijvoorbeeld geen tv kijkt kan je de netwerkkabel daarvan tijdelijk gebruiken om de tweede SuperWifi aan te sluiten, voordat je die op de definitieve plaats zet.

BEDANKT Jasper!


Graag gedaan @Frans03, is het daarmee gelukt om deze SuperWifi aan te sluiten en werkt het nu?


Ja hoor Jasper, Wifi werkt weer als vanouds. Nogmaals dank!