Skip to main content

Ik heb sinds kort KPN met superwifi. Het installeren ging niet vlekkeloos, maar er is uiteindelijk een thuisnetwerk ontstaan.

 Als ik nu echter in de KPN thuis app kijk zie ik dat er alléén verbonden wordt met het extra wifi punt (Garage genaamd). Het wifi punt welke bedraad aan het modem aangesloten is, heeft nog steeds 0 vervonden apparaten. 

Dit lijkt mij niet het idee achter de super wifi technologie?? Kan iemand mij tips of adviezen geven hoe ik het geheel kan optimaliseren??

Mvg, Hans 

Welke experiabox heb je?


De nieuwe zwarte Box 12....


En is de wifi van de experiabox uit?


Nee die blijft aan....aanvankelijk ontstonden er twee verschillende netwerken, door in de modem in te loggen heb ik deze netwerken dezelfde naam kunnen geven. Het lijkt er nu alleen op dat slechts het extra draadloze super wifipunt mijn gehele netwerk is.....in het geheel niét zoals het hoort lijkt mij. Heb de installatie via de KPN thuis app gedaan, twee keer al zelfs. Het lijkt héél eenvoudig, maar werkt niet goed op het moment.


Zover ik weet ondersteunt de v12 de (nog)  geen mesh. Test eens met de Wi-Fi uit op de v12 als je wil?


Dat zou bijzonder zijn. Ik wordt nieuw als klant, krijg de nieuwste experiabox met super wifi punten....en het zou niet samen werken?!?

Hopenlijk komt er nog een oplossing door een KPN medewerker.


Het werkt gewoon maar het zijn totaal 2 verschillende producten en verschillende merken. En de 1 ondersteunt mesh techniek en de ander nog niet. 


Hoi @HansvanT . Die v12 is inderdaad spiksplinternieuw en werkt helaas nog niet goed samen met de super wifi's . Onze techneuten zijn met een nieuwe firmware bezig.

Voorlopig is mijn advies om de wifi van de v12 uit te zetten en de wifi over te laten aan de superwifi's. 

Ik ga er van uit dat we over een tijdje de nieuwe firmware voor de v12 tegemoet kunnen zien. Wanneer precies kan ik lastig voorspellen. 


Dag Erwin van KPN. Duidelijk antwoord, al vind ik het wel zéér bijzonder. Adverteren met gratis Super Wifi als je klant wordt en dan producten leveren die niet goed met elkaar samen werken. Had het ook al eens gevraagd via de chat aan een medewerker van KPN, die er óók geen raad mee wist.

Misschien toch niet handig om dit op deze manier op de markt te brengen!!

Ik heb het nu wel werkend, maar verre van ideaal mag je zeggen. Eigenlijk kan ik beter de super wifi ontkoppelen, daar mijn gehele netwerk nu draait op één super wifi punt....die het verst verwijderd is van het modem. De andere punten worden nooit verbonden!!!

Hopenlijk is er spoedig nieuwe software beschikbaar, ik neem toch aan dat ik niet de eerste én enige ben die tegen deze problemen aan loopt!!

Overigens, waar zet ik de wifi van onze v12 modem uit??


Ik heb onderstaande even uit de handleiding gekopieerd.

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    Het standaard wachtwoord staat op de informatiesticker. Bij eerste keer inloggen moet er een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.

Vervolgens kun je bij de wifi settings, wifi van de v12 uitzetten. 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.