Skip to main content

Heb de Experiabox V10 beneden in de woonkamer staan.

Heb de draadloze verbindingsset van KPN (via stopcontact) naar de eerste verdieping, naar de witte vierkante versterker. Deze als accespoint d.m.v deze draadloze verbindingsset.

Nu wil ik graag dat de draadloze verbinding op de eerste verdieping aan de voorzijde sterker is.

Is het mogelijk om de superwifi als eerste op de witte vierkante versterker te steen en de tweede aan de voorzijde?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

... en dan beneden de superwifi aan de Experiabox aansluiten, deze aan plafond hangen ...

De "super"WiFi's van KPN hebben een aantal nadelen waardoor ze feitelijk niet als plafonniere gebruikt kunnen worden.

  • Ze hebben geen PoE (Power over Ethernet) waardoor er dus een aparte voedingskabel nodig is.
  • Er zit een beugel aan de achterzijde die naar mijn weten niet verwijderd kan worden.
  • De aansluitingen zitten aan de acherzijde i.p.v. aan de zijkant.

Het zit mij weer niet mee  @wjb   :-)

 

Dan zet ik hem op de ladekast, is in de buurt van e.box en stopcontact.

 

Bedankt :thumbsup:


Superwifi startersset besteld ;-)


@Nick83 ik heb ook de, door jou genoemde, Netgear Switch besteld.

Heb geen poort meer vrij op de experiabox.

 


Hallo @Peter_Wit. Volgens mij ben je er nu, met de hulp van @Nick83 en @wjb, uit gekomen. :slight_smile:  Ik lees dat je de SuperWifi punten en de Netgear switch hebt besteld. Heb je de apparatuur inmiddels in huis? Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan weet je me te vinden. 


Hoi @Natasja,

Ja, ik heb beiden in huis.

Maar wacht tot het weekend met plaatsen.

Heb ze uiteraard wel even bekeken :-)

Mocht ik nog ergens tegenaan lopen, kom ik in de lucht. 

 

Bedank @Natasja,  @Nick83 en @wjb, door jullie ben ik wat meer (on)mogelijkheden te weten gekomen van de diverse apparatuur. En mijn keuze kunnen maken :-)

 

 


Mooi dat de apparatuur al is bezorgd! Ik hoop dat het bevalt. En hartstikke graag gedaan natuurlijk. :slight_smile: 


Alles werkt goed!!

 

Eerste de WiFi van de vierkante witte versterker uitgezet. Deze werkt nu goed als switch.

 

Verder de SuperWiFi punten volgens, de snelgids, aangesloten en geplaatst.

  • Eerste punt aangesloten (1st ethernetstekker dan stroom), ongeveer 10 minuten wachten
  • bij groen licht tweede punt (tijdelijk aansluiten en 10 minuten wachten)
  • neerzetten tussen het eerste punt en de plek waar je betere WiFi wil hebben.
  • indien lamp groen, laten staan anders dichter bij het eerste punt zetten

Het werkt goed zo te zien!

 

De nieuwe Netgear switch werkt ook heel goed!

 

Nogmaals hartelijk dank @Natasja,  @Nick83 en @wjb

 


Bedankt voor je update, @Peter_Wit. Goed om te lezen dat je de witte WiFi-versterker als switch hebt kunnen inzetten en het is gelukt om de SuperWifi punten te installeren. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. 


Reageer