Skip to main content

Goede middag allen,

ik heb mijn setje superwifi binnen dus ik dacht zal ze even gauw installeren op mijn v9. 
 

nr1 sluit ik aan en doet zn ding, dan komt nummer 2. zodra deze bezig is met updaten en verbinding zoeken valt mijn wifi uit die over is genomen door nr1 en komt niet meer terug. Heb het 6x geprobeerd op verschillende manieren maar tevergeefs. 
 

kan iemand mij is uitleggen waarom de complete wifi eruit klapt en niet meer terug komt..

 

bedankt!

Gebruik je de wizard (Wifiversterker toevoegen) van de kpn Thuis app op je slimfoon of tablet voor de installatie?


Hallo @Remcoverheijen installeer je wel goed?

De 1e rechtstreeks bekabeld op het modem, als het lampje constant groen brandt op het wifipunt het 2e wifipunt rechtstreeks bekabeld op het modem aansluiten en ook wachten totdat deze permanent groen brandt, dat kan wel 10 tot 20 minuten duren.

Daarna kun je eventueel van het 2e wifipunt de kabel loshalen en ergens binnen het zendbereik van het 1e wifipunt draadloos plaatsen en ook daar weer wachten totdat het lampje permanent groen brandt, brandt er een ander kleurtje op de 2e, oranje bijvoorbeeld, dan staat deze draadloos te ver weg van het 1e wifipunt en dan dichterbij plaatsen.

De wifi op de modem wordt trouwens uitgeschakeld bij het gebruik van de 2 wifipunten.

Succes.

 


@JanD @Henk2304 ja ik doe het zeker wel goed. Ik heb me ook goed ingelezen en ik gebruik de kpnthuis app. En idd na 10/15 min beiden groen maar wel mn wifi weg.. dus leuk dat ze het doen maar kan ze niet vinden in de wifi lijst


Hallo @Remcoverheijen , maar wat bedoel met ‘wifi weg’? Kun je draadloos dan geen verbinding maken, zie je je draadloze netwerk niet in het lijstje van netwerken, wat voor (fout)melding krijg je wanneer je met wat probeert een draadloze verbinding te maken?

Lukt het met geen enkel draadloos apparaat of een specifiek apparaat?

 


@JanD ja hij is compleet verdwenen bij mn netwerken (wifi). Ik krijg geen foutmelding. Op een gegeven moment als de 2e goed is klapt de wifi eruit en is het afgelopen. Zonder wifi kan ik ook niet verder in de app


Hallo @Remcoverheijen had je hier ook al last van toen je de wifipunten nog niet had en alléén de wifi van de modem?

Probeer het eens met 1 wifipunt tegelijk, dan kun je gauw de schuldige aanwijzen.

 


Het is tijdens de installatie. Dat is het rare ervan. Ze zijn beide groen en meteen wifi weg. Komt ook niet terug. Had toevallig een monteur gesproken die ik tegen kwam en die zei dat het aan mijn v9 ligt. Die kan het niet aan @JanD 


Het is tijdens de installatie. Dat is het rare ervan. Ze zijn beide groen en meteen wifi weg. Komt ook niet terug. Had toevallig een monteur gesproken die ik tegen kwam en die zei dat het aan mijn v9 ligt. Die kan het niet aan @JanD 

Hallo @Remcoverheijen , de V9 hoeft het ook niet aan te kunnen, want de wifi wordt in de modem uitgeschakeld als de super wifi's aanstaan.

 


Die monteur kan beter wat anders gaan doen. Natuurlijk kan een v9 het aan. Er zijn er duizenden in omloop. Heb je alle overige aangesloten apparatuur losgekopeld?


@JanD ja idd lampje gaat ook uit op de modem. 
@Joep1965 nee dat niet, staat wel uit maar stekkers zitten nog in de modem. Maakt dat uit ?


Laten we eens helemaal opnieuw beginnen. Haal alle stekkertjes er een uit en geef het modem een harde reset. Daarna sluit je 1 super wifi bekabeld aan en wacht je een kwartier. Daarna sluit je de tweede bekabeld aan en wacht je weer een kwartier. Daarna kan je met nummer 2 rond gaan wandelen.:wink: Laat even weten hoe het afloopt. Eventuele draadloze verbindingsets ook verwijderen.


@Joep1965 dat is goed ga ik zo doen als de kleine mannen op bed liggen. Laat je straks weten. Zonder app dan? 


Ik ben niet zo gek op die app. Je kan het makkelijk zonder. Ik kom in de loop van de avond even naar je topic kijken.


Heb de eerste keer die superwifi een naam kunnen geven en een ww. Nu typ ik dat in kan ik geen verbinding krijgen zegt hij. Als ik hem reset krijgt hij alsnog die naam. Dus hij reset niet helemaal..


Heb de eerste keer die superwifi een naam kunnen geven en een ww. Nu typ ik dat in kan ik geen verbinding krijgen zegt hij. Als ik hem reset krijgt hij alsnog die naam. Dus hij reset niet helemaal..

@Joep1965 


Wat ben je toch allemaal aan het doen??:wink: je hoeft alleen maar te installeren.  Niks naam geven!! Althans nu niet. Of bedoel je een ssid?


@Joep1965 ik weet dat verheijen die wifi versterker is maar dat was mn oude naam voor de reset van de router. Mijn wifi is weg en verheijen komt in beeld  krijg de wifi punten niet genoeg gereset om die naam weg te krijgen

 


Als ze geïnstalleerd zijn gaan we zometeen inloggen op de super wifi's. Roep maar als he zo ver bent.


Heb ook 2 WiFi superpunten aangeschaft, maar aansluiten wil ook niet lukken. Is de Experiabox v10 wel een goede combinatie?

Wifi router valt weg terwijl punten rood signaal geven, steeds resetten modem nodig 😠


Hoi das een prima combinatie. Draait bij mij als een tierelier. Heb je de bekabelde uitvoering of de super wifi's?