Skip to main content

Ik heb een Epson WorkForce WF-7610DWF uit 2017. Onlangs heb ik 2 superwifi punten gekocht van KPN.

Mijn internet signaal is nu goed tot aan mijn zolder. Had eerst signaal dat zeer laag was op eerste verdieping en op zolder dus was het lastig om met de smartphone(s) te internetten boven. Dit werkt verder prima.

Sinds de installatie van KPN superwifi kan ik niet meer scannen via de wifi van mijn printer. Printen werkt nog wel. Hij stuurt geen scan meer naar mijn computer. Mijn printer geeft aan dat ik mijn wifi instellingen moet aanpassen. Voorheen scande en printte hij wel. Op dit moment scan ik door een SD kaart in mijn printer te plaatsen en na het scannen plaats ik de sd kaart in de kaartlezer in mijn pc. Op zich gaat dat ook vrij snel. 

Is het mogelijk om de printer weer draadloos te laten scannen?

Jouw printer zal hoogstwaarschijnlijk enkel de 2.4-band ondersteunen @LindaA .

Bij een KPN wifipunt kun je daarvoor binnen de modem onder wifi-instellingen het onderdeel ‘extra wifi activeren en daarbinnen de 2.4-band een eigen naam en wachtwoord geven  en deze exclusief voor de printer gebruiken.

 


Hallo @LindaA ,

Jouw printer zal hoogstwaarschijnlijk enkel de 2.4-band ondersteunen @LindaA .

Bij een KPN wifipunt kun je daarvoor binnen de modem onder wifi-instellingen het onderdeel ‘extra wifi activeren en daarbinnen de 2.4-band een eigen naam en wachtwoord geven  en deze exclusief voor de printer gebruiken.

 

Ik kan me zo voorstellen dat je daar wat meer informatie over nodig hebt. Afhankelijk van jouw type modem staat in deze topics meer informatie en een instructie over het instellen van een extra WiFi-netwerk: 

 


Het is mij gelukt om de extra super wifi te activeren. Helaas lukte het zo nog steeds niet om via de e-mail een scan te verzenden.

Inmiddels heb ik echter een Epson connect account aangemaakt (dit is een gratis dienst van Epson). Als ik nu cloud selecteer i.p.v. email verstuurt de scanner de scan via de cloud naar mijn e-mail adres.

Eigenlijk is deze oplossing uiteindelijk fijner. Nu hoef ik niet iedere keer mijn emailadres in te voeren om een scan te versturen naar mijn emailadres.

Dit is wat ik uiteindelijk gedaan heb

https://www.epsonconnect.com/guide/nl/html/regst_1.htm#S-00300-00200

Epson connect werkt via https://www.epsonconnect.com/user