Skip to main content

Hallo

Vandaag is de KPN monteur op bezoek geweest omdat de SuperWifi niet instaat zijn om een stabiel netwerk te geven voor TV ontvangst. Ook na dit bezoek is de performance wel verbeterd maar de download speed blijft hangen ergens tussen 30 en 40 MBits. Dat valt tegen als 100 het start punt is en als we de wifi punten verschuiven stop soms het TV beeld weer.

De noodzaakt mij om te kijken of ik een vaste verbinding kan leggen naar de TV. Afgelopen oktober zijn deze spullen aanbevolen door KPN, helaas heeft het maar 3 maanden goed gewerkt.

De monteur weet ook geen oplossing voor dit probleem.

Misschien heeft iemand vergelijkbare problemen gehad en weet hij nog hoe het opgelost is.

160 Euro voor een niet werkende oplossing.

Groetjes en vast bedankt voor eventuele tips.

 

*admin: afgesplitst

Hi Hurkie03,

 

Toen ik een soortgelijke probleem had, heb ik maar de devolo magic 2 aangeschaft.

het voordeel van deze is dat ze gigabit ondersteunen. Ik zou zeggen zeker de moeite waard om te overwegen.


het voordeel van deze is dat ze gigabit ondersteunen….

Dat is alleen een leuke verkoop slogan.
Heb nog nooit resultaten van testen gezien die het ook werkelijk halen.  (Verre van dat).
De ene draadloze oplossing met beperkingen gaan uitwisselen voor een andere “surrogaat” oplossing, schiet natuurlijk niet echt op. Leg beter gewoon bekabeling aan. (Veel goedkoper bovendien).


Tv via de SuperWiFi's word officieel helemaal niet ondersteund. Als het werkt, dan werkt het. Anders heb je pech. Monteurs installeren het soms zo. Maar eigenlijk zouden ze het niet moeten doen.

Aan de andere kant: een draadloze verbindingset word dan zo gezegd wel officieel door KPN ondersteunt. Maar ook daarvoor geldt: werkt het niet, dan heb je gewoon pech. Een monteur kan nog een keer proberen om opnieuw te koppelen ofzo. Maar daarna houd het echt op en kan ook een monteur er niets meer aan doen.

Een kabel is altijd nog de meest betrouwbare en goedkoopste verbinding.