Skip to main content

Ik ben deze week over gestapt van Ziggo naar kpn. Als ik mijn 2 switches aan wilde sluiten werden ze allebei niet herkend. Heb de switches al een harde reset gegeven, kabel getest en geprobeerd van hand in te stellen. Niets heeft de switch alsnog in het netwerk gebracht. Ergens zie ik iets over het hoofd, wat kan ik nog doen?

Ze halen geen ip op bedoelt u? Probeer eens om eerst de utp kabel aan te sluiten en daarna pas de stekker in het stopcontact te steken.

Heeft u wel internet via de switch? 


Haalt de switch zijn iP adres op via DHCP?

Zie je de switch dan wel bij de DHCP clients staan op de Experia Box?

Welke Experia Box heb je?


Haalt de switch zijn iP adres op via DHCP?

Zie je de switch dan wel bij de DHCP clients staan op de Experia Box?

Welke Experia Box heb je?

ik gebruik KPN Box 12 (dat staat in ieder geval op de achterkant) en het lijkt erop dat switch en router niet in het zelfde subnet zitten. Ik heb de switch helemaal gereset en hij zou via DHCP een IP adres moeten ophalen maar op de een of andere manier werkt het niet. Ik zie de switch dan ook niet tussen de DHCP clients staan op de Box. Ik heb de 2 switches al een tijdje en gebruik dezelfde bekabeling. Daarom acht ik de kans klein dat er spontaan beide switches stuk gaan. Het moet ergens in de config liggen bij de router of de switches.


Heeft u wel internet op een apparaat wat op de switch aangesloten is?


Ze halen geen ip op bedoelt u? Probeer eens om eerst de utp kabel aan te sluiten en daarna pas de stekker in het stopcontact te steken.

Heeft u wel internet via de switch? 

Beste Nick, de managed switch haalt gewoon geen passende IP op en zit dus helemaal niet in het netwerk. Ik heb dan ook geen internet via de switch. Als ik de switch "koud” aan mijn laptop aan sluit is hij wel benaderbaar, maar het lukt me niet om de switch voor de router zichtbaar te krijgen. Dat geldt voor beide switches.


Heeft u wel internet op een apparaat wat op de switch aangesloten is?

het is de bedoeling de switch direct op de router aan te sluiten. Als ik de switch aan de laptop aansluit heeft de laptop via wifi internet. 


Als je een switch reset en aansluit op een router en je sluit vervolgens een pc op deze switch aan, dan moet je internet hebben. Heb je dat niet, dan is er een kabel niet in orde, of de switch is kapot.

En of de switch wel of niet herkend word door de router, zoals u dat noemt, dat staat hier los van. Die switch moet met default instellingen gewoon altijd zn werk doen.

Dus heeft een pc aangesloten op de switch internet? 


Kan je eens een screenshot plaatsen van de netwerkinstellingen van jouw Netgear GS108PEv3.

 


hier de screen shot. ik interpreteer dat de switch als IP adres 192.168.0.239 ophaalt. Om in hetzelfde subnet te zijn zou het een IP van 192.168.2.xxx denk ik??


Ik denk dat daar het laatste verkregen IP adres getoond wordt.

Wat gebeurt er als je de DHCP lease refresht?


ik ben ingelogd op de modem en heb even gekeken, waar kan ik de DHCP lease refreshen? Moet ik hiervoor gateway opnieuw starten? of terug naar fabrieksinstellingen?


ik ben ingelogd op de modem en heb even gekeken, waar kan ik de DHCP lease refreshen? Moet ik hiervoor gateway opnieuw starten? of terug naar fabrieksinstellingen?

Kijk nu toch eens op dat screenshot van je, daar zie je toch refresh checkbox.

Zet daar een vinkje, vul het wachtwoord en druk op apply.

Uiteraard moet de switch daarbij natuurlijk wel op de Experia Box aangesloten zijn.


Het werkt! dank voor de hulp