Skip to main content

Beste forumleden,

hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Kort; ik ben van T-Mobile naar KPN overgestapt (sinds 14-02-22). Op het modem van T-Mobile had ik mijn DS412+ aangesloten met een automatisch IP (weet ik zo goed als zeker). DezeĀ  werd op mijn netwerk toen benaderd via 192.168.1.3

Nu ben ik over naar KPN, huiskamerapparatuur op Exp.Box poort 1 en 2. NAS op poort 3 en TP Link wifi extendersĀ op poort 4. Alle lampjes branden.

De Synology wordt niet gevonden in het netwerk. Niet via de browser, niet via Synology Assistant en niet via find.synology.com. Ook in mijnmodem.kpn blijft de poort waarop de NAS aangesloten is altijd zwart, dus niet aangesloten.

NAS verbonden met andere kabel ā†’Ā zelfde resultaat
NAS verbonden op poort 4 ā†’Ā zelfde resultaat
NAS verbonden met switch van de huiskamerapparatuur ā†’Ā zelfde resultaat.

Nu ben ik niet super technisch, ook niet helemaal noob ;-)
Hoop dat iemand hier mij kan helpen. Mijn werkbestanden staan op de NAS en ik wil dolgraag verder met een project. Thanx!

info:
ben hier al sinds vorige week donderdag de nodige uren mee bezig. Het begint mij behoorlijk te frustreren, zeker omdat het bij TM plu-and-play was.

Heb al heel veel op de diverse fora gekeken naar een oplossing en al het nodige geprobeerd maar het lukt mij gewoonweg niet. Ook de technische dienst van KPN wil mij als nieuwe klant niet helpen. Moet ik een Service+ abonnement afnemenā€¦.

Voordat ik deze post plaats al het nodige voorwerk gedaan maar tot op heden nog geen oplossing.


GoedemiddagĀ @something, welkom op ons forum!
Dat klinkt nogal frustrerend inderdaad! Heb je het in de tussentijd nog op kunnen lossen?
Ik heb hier niet zo direct een verklaring of oplossing voor.

Wel vond ik deze topics met een vergelijkbaar issue, heb je hier iets aan?

Ā 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!