Skip to main content

Ik heb een DS224+ met een SSD als BasicĀ  waar alle apps opstaan en later een WD3TB HD toegevoegd en geconfigureerd.Nu dacht ik om photo mappen op de WD te gaan maken, maar is daar een manier voor in deze hoedanigheid de SSD zit in opslagpool 1 en de WD in opslag pool 2??

Hoi @Synology Pieter, ik moet zeggen dat ik daar geen kaas van heb gegeten, ik weet niet hoe je dat het beste kunt doen. Mogelijk zijn er andere gebruikers die een idee hebben en je kunnen helpen. Anders kan je het beste kijken bij de ondersteuning vanĀ Synology zelf.


Door een SSD en een harde schijf in de NAS te zetten ben je het snelheidsvoordeel van de SSD al kwijt. Het werkt anders dan op een PC waar je bijvoorbeeld Windows OS op de ene schijf zet, en data op een andere. Het systeemvolume van de NAS (dat is iets anders dan de opslagpool) wordt namelijk automatisch gespiegeld op alle in de NAS aanwezige drivesĀ en effectief draait je operating systeem nu met de ā€œsnelheidā€ van de traagste drive en dat is je HDD. Alhoewel je daar in de praktijk weining van zult merken. Het toepassen van een SSD in een NAS is eigenlijk overkill. Tenzij je ze als ā€œcacheā€ gebruikt bij een NAS waar vele gebruikers tegelijk op werken en dezelfde bestanden benaderen.

Je kunt je Photo directories wel op de 2e opslagpool zetten door de share te verplaatsen naar de 2e opslagpool.

Ā 

Maar ik zou deze vraag stellen op Nederlandse Synology forum:Ā https://www.synology-forum.nl/Ā waar veel kennis omtrent de Synology NAS aanwezig is.Ā Dat lijkt me een betere plek voor deze vraag.


Reageer