Skip to main content

Ik wilde juist mijn Synology NAS DS218+ via WOL opstarten. Had al veel websites doorgenomen en kwam na veel lezen de oplossing tegen. Het tool van Depicus downloaden: https://www.depicus.com/

en bij het IP adres het broadcast adres van de Experiabox gebruiken: 192.168.2.255

Niet het adres dat toegekend was aan het apparaat voordat je hem het laatst afsloot. Bij mij werkt dit uitstekend. Het schijnt ook van buitenaf te kunnen, maar ik houd mijn Synology afgeschermd van het internet. Heb om die reden ook geen QuickConnect geactiveerd.

Als je jouw Synology NAS vanaf Internet wilt kunnen opstarten dan zal je op de Experia Box een port-forwarding moeten instellen van UDP poort 9 naar het IP adres van jouw NAS.

Mocht je vanaf Internet ook andere apparaten op jouw thuisnetwerk willen kunnen opstarten, dan kan de je door mij ontwikkelde "Synology Wake On LAN Gateway" gebruiken.

Ik gebruik de Wake On LAN app van Mike Webb om de vanaf mijn Android telefoon of tablet mijn apparatuur thuis aan te zetten.


Reageer