Skip to main content
Beantwoord

Synology Photo niet bereikbaar

  • 22 July 2024
  • 136 reacties
  • 781 keer bekeken

Beste allemaal, Ik heb een nieuwe Synology DS224+ gekocht en heb een nieuwe leen router 12 met de 060E software versie van de KPN gekregen. Ik heb al zeker meer dan 20 jaar een Synology Nas.dus ik weet wel dacht ik hoe ik een Nas en router in moet stellen. Nu krijg ik een verkeerd scherm of de 404 foutmelding. ook heb ik een file index.html waarin staat

digi-fotografie.synology.me als je dat intikt in een brouwser zou je op de synology photo album moeten uitkomen. maar tot heden heb ik alles geprobeerd wat maar denkbaar is maar het lijkt er op dat poort 80 van de KPN niet doorlaat of ze dat in de firwware uit hebben gezet. Ook heb ik met een poort app  gekeken of de poorten open staan en dat is het geval.toen dacht ik staat de Photo app op een andere plaats en ben gaan zoeken in Home en zo, veel dingen veranderd regelmatig gereset soms werkt de verandering alleen na een reset zowel van de KPN als de Synology.Ik heb er al een aantal uren in zitten, Kan iemand mij helpen. O ja, ik heb ook de KPN gebeld maar daar kwam ik niet veel verder mee. En mijn vriendin heeft de zelfde modem =maar met een andere nieuwere software versie en ook een andere interface en daar werkt alles perfect. Ik wil alles via poort doorsturen!! en niet via quickconnect. ook een melding is: De webpagina is niet beschikbaar.

Klopt het dat jouw WAN IP adres begint met 77.169.31.?

Zo ja, dan zie ik dat zowel poort 80 (http) als poort 443 (https) open staan en dus geforward worden.

Kan je jouw foto-album vanaf jouw thuisnetwerk wel benaderen op het LAN IP adres van jouw NAS?

Plaats eens screenshots van de port-forwardings die je ingesteld hebt.


als ik het ip adres in geef krijg ik een foutmelding

 


Wat voor een foutmelding?

Plaats ook eens een screenshot van de port-forwardings die je ingesteld hebt.


 


 


En wat als je naar http://192.168.2.175 gaat vanaf een apparaat dat op jouw thuisnetwerk aangesloten is.

 


dan blijft het scherm wit


Die link van jou ken ik niet, is dit iets van de oude Synology software misschien ?
Je kan of via de applicatie icon bij je foto’s komen of via je eigen ip / een custom link.

Je eiegen ip / link maken, dit kan op twee manieren:

  1.  Een intern ip.
  2. Extern domein.

G naar: Control Panel > Login Portal > Applications > Synology Photos

 


ik kan wel bij mijn foto’s dat is het probleem niet. Maaar online niet.


ik kan wel bij mijn foto’s dat is het probleem niet. Maaar online niet.

Gebruik je de Synology firewall op je server (Standaard staat deze uit) ? 
Zo ja, staan daar de porten open voor de betreffende applicatie?

 


de firewall staat uit

 


Vreemd verhaal, als ik thuis ben vanavond zal ik eens proberen uw situatie na te bootsen. 
 

Ik had uw link gebruikt met uw porten erachter, hier wil hij inderdaad ook niet laden.


Even als extra vraag, heb je wel een alias ingevuld ? 
Dat is nodig om direct op Synology foto’s in te loggen zonder dat je eerst via je DSM moet inloggen.
 

Control Panel > Login Portal > Applications > Synology Photos


Plaats eens een screenshot van jouw webservice portaal.

 


...


Even als extra vraag, heb je wel een alias ingevuld ? 
Dat is nodig om direct op Synology foto’s in te loggen zonder dat je eerst via je DSM moet inloggen.
 

Control Panel > Login Portal > Applications > Synology Photos

Ook zonder alias hoef je niet in te loggen in DSM, dat doe je in Synology Photos.

Ook ik heb geen alias ingevuld.

Maar hier kom je alleen via het desktop van je Synology. Dus moet je eerst inloggen op je dsm, want dit is geen directe domein url zoals www.jouw-domein.nl:443/photo of jouw ip:443/photo


 


de phpMyadmin en standaardserver kunnen er wel af maar hoe???


Even als extra vraag, heb je wel een alias ingevuld ? 
Dat is nodig om direct op Synology foto’s in te loggen zonder dat je eerst via je DSM moet inloggen.
 

Control Panel > Login Portal > Applications > Synology Photos

Heb je dit nog nagekeken @Synology Pieter ?


Ik denk dat dit zo langzamerhand een gebed zonder eind gaat worden. het zou daarom mooi zijn om de hele disk te wissen en opnieuw te beginnen. met iemand fysiek bij mij of bij die ander die er voldoende in thuis is. Ik woon tussen Rotterdam en Dordrecht lukt het dan alsnog niet, toch goede vrienden.


de Koffie staat klaar!!!


We willen je hier best helpen, maar waarom antwoord je niet op mijn vraag ?
 

Dit soort vragen kunnen het verschil maken op dat het gaat werken, we helpen allemaal met passie hier, maar dan moet je wel meewerken. 
 

Anders heeft vragen stellen over problemen hier geen zin en wordt het inderdaad een gebed zonder eind.


waar moet ik een alias invullen???


Control Panel > Login Portal > Applications > Synology Photos
 


Gebruik als Alias even: foto


oke, gevonden en daar had ik al PHOTO in gezet, maar dan kom ik in een scherm met het verkeerde plaatje en moet je inloggen met een ww en dat is niet de bedoelinh de phto mappen moeten voor iedereen benaderbaar zijn online


Reageer