Skip to main content

Is er een KPN modem meer Lan poorten dan mijn huidige experiabox 12 (4 poorten). Met toenemend gebruik van digitale services (Tado, Hue) lijkt het mij wenselijk dat KPN daarop inspeelt.

Nee, wel met 1 minder, maar met een switch kun je er van 1 weer meerdere maken, net zoveel als je wilt, wel even rekening houden met de IMGP als je TV en Data door elkaar gebruikt op 1 switch.


Is er een KPN modem meer Lan poorten dan mijn huidige experiabox 12 (4 poorten). Met toenemend gebruik van digitale services (Tado, Hue) lijkt het mij wenselijk dat KPN daarop inspeelt.

Je kunt hier een switch aanschaffen om meer apparaten bekabeld aan te sluiten:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129


Ik zou voor de 108 gaan ipv de 105, toch weer wat extra poortjes erbij.


Ik zou voor de 108 gaan ipv de 105, toch weer wat extra poortjes erbij.

En dan altijd kiezen voor een switch met igmp snooping

Let op de E op het eind

De 108 of 105 moet je dan nemen met de E

Dus 108E of 105E

Die zonder E hebben geen igmp snooping

Let op die E 

De link van nick van de kpn shop is goed 

 

 


De 108:

https://m.alternate.nl/Netgear/ProSAFE-Gigabit-Plus-Switch-GS108E-300PES/html/product/1172015


????

E dus op het eind 


Goed toch? 😜


🍺👍


Ik zou voor de 108 gaan ipv de 105, toch weer wat extra poortjes erbij.

Niet als je die poortjes toch niet nodig hebt of dat je die poortjes op een hele andere plek in jouw woning nodig hebt.


Normaal kun je via deze weg ook een switch van KPN krijgen, eentje krijg je gratis via hen


Normaal kun je via deze weg ook een switch van KPN krijgen, eentje krijg je gratis via hen

Ja, maar alleen wanneer de gecontracteerde televisieontvangers alle poorten op de modem in beslag nemen.


Normaal kun je via deze weg ook een switch van KPN krijgen, eentje krijg je gratis via hen

Alleen als je minstens evenveel TV ontvangers gecontracteerd hebt als LAN poorten op de Experia Box. (3 bij de V10a en 4 bij de andere Experia/KPN Boxen)