Ik zat bij Telfort en gebruik een Fritzbox 7590 ipv een Experiabox. Ik belde via SIP. Werkte prima.
Ik kreeg een email dat KPN Telfort ging opdoeken en ik vóór 12 augustus mijn Experiabox weer moest aansluiten anders ging de verbinding eraf. Dus de Experiabox V10a van zolder gehaald, maar die wilde niet meer verbinden, ook niet na reset naar fabrieksinstellingen. KPN stuurde een nieuwe.
Gisteren kon ik de KPN Box (Experiabox V12) ophalen. Die werkt op zich prima.
Echter, de SIP service tool doet het niet. “Gebruik Servicetool niet mogelijk. Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.” staat er. Zelfs als ik de box rechtstreeks aan het glasvezelmodem hang met alleen een laptopje eraan. Internet doet het, WiFI, telefoonnummer wordt geregistreerd (daar wel). Maar de servicetool denkt dat ik op de hei zit.
Helpdesk gebeld. Probeer nog eens een harde reset, want dan haalt-ie opnieuw de gegevens op. Helpt niet.
Vanavond anderhalf uur met de helpdesk aan de lijn gehangen. Ze zien dat ik verbonden ben, het modem heeft een IP-adres. Volgens de log files van de KPN Box wordt ik verbonden met hengelo0.cust.kpn.com of tiel0. We zien ook dat onder Producten op de KPN account pagina bij IP adres staat:
“We kunnen uw modem niet bereiken. Controleer of uw modem aan staat en/of probeer het later opnieuw.
IP-adres
IPv4-adres Niet beschikbaar
IPv6-prefix Niet beschikbaar”
Logischerwijs is dat de check die de servicetool ook doet. Er zijn dus twee systemen in gebruik: een account-systeem volgens welke ik niet ben aangesloten en een ander systeem volgens welke ik wel ben aangesloten.
De helpdesk had nog een idee om het product te ontkoppelen en opnieuw te koppelen, maar dat werkte ook niet.
De SIP servicetool hoort bij de eerste. Nu gaat het erom wat er op 12 augustus gebeurt. Vlieg ik eruit omdat het ene systeem zegt dat ik nooit meer heb verbonden? Daar zijn de thuiswerkers hier niet blij mee. Dat mijn vaste lijn voor telefonie er al een week uit ligt, dat vind ik niet prettig. Ik heb hier niet voor gekozen. Het werkte prima, en KPN heeft dat verstoord. Ik heb hier al veel uren ingestoken inmiddels. Vooral midden in de nacht als niemand gebruik maakt van het netwerk. Maar mijn motivatie houdt wel een keer op.
Ik heb de helpdesk via de chat verzocht dit goed uit te zoeken, maar heeft iemand tips?
*admin: afgeplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt