Skip to main content

Hallo allemaal

Ik krijg binnenkort een Fritzbox 4060 maar ik zag dat deze geen PHONE poort heeft, wel is het mogelijk om een dect telefoon draadloos aan te melden.

Kan iemand misschien een goedkope dect telefoon aanbevelen?

Ik denk dat elke dect handset kan.


@PeterG 

Dit is mijn eerste keer dat ik met eigen apparatuur wil werken.

De telefoon is enkel voor mijn ouders die af en toe wel eens een telefoontje krijgen en een draadloze dect telefoon kan worden aangemeld heb ik gelezen maar wil graag weten welke de goedkoopste is en welke zal werken natuurlijk.


Hallo allemaal

Ik krijg binnenkort een Fritzbox 4060 maar ik zag dat deze geen PHONE poort heeft, wel is het mogelijk om een dect telefoon draadloos aan te melden.

Kan iemand misschien een goedkope dect telefoon aanbevelen?


https://fritzshop.nl/fon/13-fritzfon-m2-dect-handset.html

 


Is dit de goedkoopste of kan het nog goedkoper met een andere merk bijvoorbeeld?


Profoon DECT, bv deze

https://www.blokker.nl/dect-telefoon--1-handset-profoon-pdx600-antraciet/2594463.html


@Dutchie61 

Zal deze werken? Gebruik jij of ken jij iemand die deze gebruikt met een FB zonder phone poort dus draadloos aanmelden?


FB heb ik niet maar deze moet je ook op andere basisstations dan de Profoon aan kunnen sluiten. Het basis station gebruik je dan als lader.

Ik heb hem op mijn Box V10, 100 uur standby heb ik overigens nooit gehaald, om de andere dag zet ik hem op de lader.


Profoon is een B-merk, niet doen, koop dan liever een Panasonic of Gigaset, maar alleen de handset en niet een compleet pakket met basisstation, want de handset kun je dan aanmelden op de modem als deze een ingebouwd DECT-station heeft @Zeelandenaar 


@JanD hang geen onzin op.


@Dutchie61

Oke dus de FB 4060 heeft een ingebouwde dect basisstation voor maximaal 6 toestellen.

Ik heb nu thuis de provider router en deze telefoon via de analoge aansluiting aangesloten, zal hij ook draadloos verbinden met de FB?

 


@JanDhang geen onzin op.

Het is geen onzin, maar we zijn het in ieder geval eens dat we het oneens zijn😎


Tja, het is wel onzin. Gigaset was goed toen het nog van Siemens was, nu is het niets meer dan een 13 in een dozijn merk


@Dutchie61

Ik las ook iets over GAP ondersteuning maar ik zal maar 1 toestel gebruiken.

Die profoon, heeft die een rj11 aansluiting voor analoge aansluiting en maakt dat dan niet uit?


Die profoon, heeft die een rj11 aansluiting voor analoge aansluiting en maakt dat dan niet uit?

De rj11 op de basis kan je niet gebruiken op jou FB. Dus dat maakt niet uit. Het dect basisstation gebruik je alleen als lader.

Dus.... koop gewoon een losse handset met alleen een lader dus. Geen nutteloos basisstation met zinloze, want op je FB niet aanwezige, rj11 phone aansluiting. 


Die profoon, heeft die een rj11 aansluiting voor analoge aansluiting en maakt dat dan niet uit?

De rj11 op de basis kan je niet gebruiken op jou FB. Dus dat maakt niet uit. Het dect basisstation gebruik je alleen als lader.

Dus.... koop gewoon een losse handset met alleen een lader dus. Geen nutteloos basisstation met zinloze, want op je FB niet aanwezige, rj11 phone aansluiting. 

 

https://fritzshop.nl/fon/61-fritzfon-c5-dect-handset.html

Deze functioneert hier i.c.m. een FB al jaren naar wens, is eenvoudig te koppelen en te bedienen. Neemt het telefoonboek van de FB automatisch over en is ‘luid en duidelijk’. Misschien iets prijzig goede kwaliteit en van de zelfde fabrikant als de FB. 

Ps. in het telefoonboek van de Fritz!box is eenvoudig een (pas)foto te plaatsen, deze foto verschijn op deze telefoon als de persoon in kwestie belt, ook handig ;-) 


@Dutchie61

Oke dus de FB 4060 heeft een ingebouwde dect basisstation voor maximaal 6 toestellen.

Ik heb nu thuis de provider router en deze telefoon via de analoge aansluiting aangesloten, zal hij ook draadloos verbinden met de FB?

 

Ik heb me net in beetje ingelezen in de handleiding van deze telefoon van mij en volgens mij zal hij verbinden met de FB, ik heb verder geen extra functies nodig alleen inkomende oproepen aannemen is genoeg.

Als de FB 4060 er is dan weet ik het 👍


Die profoon, heeft die een rj11 aansluiting voor analoge aansluiting en maakt dat dan niet uit?

De rj11 op de basis kan je niet gebruiken op jou FB. Dus dat maakt niet uit. Het dect basisstation gebruik je alleen als lader.

Dus.... koop gewoon een losse handset met alleen een lader dus. Geen nutteloos basisstation met zinloze, want op je FB niet aanwezige, rj11 phone aansluiting. 

Dat schreef ik dus ook al, alléén een handsedt kopen @Zeelandenaar 


Hi @Zeelandenaar, welkom hier. 

Wat een goede tips hier. Laat je het even weten als de FB binnen is en elke het uiteindelijk is geworden? Handig voor andere meelezers. 🙂


Hallo @Alex_P 

De Fritzbox 4060 komt volgende week binnen en ik heb dan ook maar een FritzFon C4 genomen dus dat moet goed komen 👍


Deze dect telefoons zijn volop 2e hands te bekomen.

Gigaset werkt zeker met een fritzbox.
Gangbare prijs 5 euro.

Aanmelden is simpel.


@KeesYagi 

Heb de FritzFon C4 op marktplaats gekocht voor €30.


Helemaal mooi.
Het grote voordeel van het DECT station in de fritzbox is dat je alle instellingen kan doen met de webinterface, een www pagina : fritz.box
Voornamelijk de telefoonnummer lijst natuurlijk.
Veelgebruikte nummers kun je een kort nummer geven, **7xx of **8x


Helemaal mooi.
Het grote voordeel van het DECT station in de fritzbox is dat je alle instellingen kan doen met de webinterface, een www pagina : fritz.box
Voornamelijk de telefoonnummer lijst natuurlijk.
Veelgebruikte nummers kun je een kort nummer geven, **7xx of **8x

Ook handig in de Fritz!box: je kunt eenvoudig nummers blokkeren, bv. energie- of telecombedrijven die je lastig vallen.


Berrie_Kaas schreef:

Ook handig in de Fritz!box: je kunt eenvoudig nummers blokkeren, bv. energie- of telecombedrijven die je lastig vallen.

Dat kan je ook in MijnKPN doen.


Berrie_Kaas schreef:

Ook handig in de Fritz!box: je kunt eenvoudig nummers blokkeren, bv. energie- of telecombedrijven die je lastig vallen.

Dat kan je ook in MijnKPN doen.

Weet ik, maar ook IN de Fritz!box, dat werkt eenvoudiger en handiger 😉