Beste KPN,
Op dit forum vind ik meerdere posts over dit onderwerp, maar hierbij twee vragen waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.
Eerst: ik ben een 'oud glasvezel Telfortklant', gebruik alleen internet, en heb een eigen router aangesloten op de FTU/NTU. De configuratie in mijn router op dit moment is: WAN NIC: VLAN 34 (Telfort VLAN) / DHCP. Dat werkt prima.
De vragen die ik heb:
1) Blijft deze configuratie werkend, of gaat KPN dit op termijn aanpassen voor alle klanten naar de 'KPN PPPoE VLAN6 standaard'? Als dat het geval is, ontvang(en) ik/(wij) dan v.t.v. een bericht over wanneer de omzetting plaatsvindt?
2) (vooruitlopend op vraag 1) Indien wordt overgestapt naar de 'KPN standaard', welke username/pwd moet ik gebruiken voor PPPoE? xx:xx:xx:xx:xx:xx@internet/kpn, iets willekeurigs, of niets invullen?
De reden van het stellen van deze vraag is overigens omdat dat ik afgelopen ochtend geen internet had. Dat gebeurt zelden. Na het releasen van de WAN DHCP werkte mijn internetverbinding weer. In de logfile van mijn router zag ik dat de gateway om 2.00 uur down was gegaan, en daarnaast dat op allestoringen.nl meerdere KPN-klanten problemen hebben gemeld rond dit tijdstip. Misschien is er onderhoud uitgevoerd op dat moment, of anders mogelijk geprobeerd om aangesloten Experiaboxen te updaten?
Ik hoor het graag.