Mijn chat met KPN werd net, na de eenvoudige mededeling "wij ondersteunen dit niet" en "wacht maar even ik kijk met u mee.” gewoonweg beëindigd met de mededeling “de operateur heeft uw chat beëindigd”. Daarom hier maar de kwestie: Ik heb thuis op mijn WiFi een thermostaat van Vaillant. Met een bijbehorende app Vsmart. Dat werkte niet meer. (Kan geen verbinding maken met de servers van Vaillant denk ik). Van alles geprobeerd. Het gekke was dat, als ik met mijn iphone een hotspot aanmaak, alles goed werkt. Dus het zou niet aan de Vaillant Vsmart thermostaat moeten liggen. Ik zou poort 25050 moeten openzetten volgens de Vaillant app, maar dat hielp ook niet. Na veelvuldig opnieuw uit en aanzetten van modem en versterkers ging het weer werken. Ging een aantal dagen goed totdat ik het Malwarefilter van veilig.kpn.com aanzette. Daarna weer geen verbinding Vsmart. Malwarefilter weer uitgezet en ja, hoor, na enkele minuten weer een werkende thermostaat app-verbinding. Ook bij herhaling van aan- en uitzetten Malwarefilter. Ik denk dat KPN iets voor mij moet doen al dan niet in het Malwarefilter. Iemand een ander idee, behalve dan het Malwarefilter van KPN gewoonweg niet gebruiken? MVG Jan
*Admin: topic verplaatst naar het juiste board en titel aangepast voor een betere vindbaarheid