Skip to main content

Hoi hoi, 

Ik heb het hele verhaal even gelezen, want ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Wifi valt steeds weg of traag met opstarten. Ook ik heb een Macbook Pro 2021. M1 processor.

Mij lijkt niet dat het een Apple probleem is aangezien ik wel perfecte en goede wifi heb op mijn werk en op andere openbare wifi netwerken. Alle overige apparaten hier thuis (Samsung telefoon, iMac, Lenovo laptop, iPhone, iPad, Samsung tv) hebben allemaal perfecte stabiele wifi. 

Overigens heb ik deze nieuwe (werk) laptop sinds September. Daarvoor had ik een Macbook van 2018 en daar deed de wifi het ook gewoon perfect op. Zou het kunnen dat het met de nieuwe M1 processor te maken heeft in combinatie met de Expedia box? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @L.Corsten en welkom op het forum! Gek dat het op andere wifi netwerken wel goed gaat inderdaad. 😕 Heb je de tips van Bram uit het andere topic al geprobeerd? Ik zet ze voor de handigheid ook hier neer: 

  • Ga naar het Apple menu, kies “Systeemvoorkeuren” en dan “Netwerk”.
  • Kies hier voor “Geavanceerd”. Waardoor je een lijst met netwerken ziet. 
  • Selecteer deze allemaal met “Command+A” en tik de “-” toets (min teken) om deze allemaal weg te halen. 
  • Ga hierna terug naar het vorige scherm. Klik op het “Locaties” dropdown menu en klik op het “Plus” icoontje. 
  • Geef een naam aan de nieuwe locatie en klik op “Afronden”.

Deze stappen heb ik vertaald uit het engels van deze pagina

Ook zie ik op deze pagina over wifi problemen oplossen met de Mac nog andere tips staan die ik hier nog niet gegeven heb. 

 

Mocht dat niet helpen, dan raad ik je toch aan om contact met Apple op te nemen. Wellicht hebben zij nog een aantal tips die werken!