Skip to main content

Het heeft een hele tijd goed gewerkt, maar helaas kan ik mijn thuisnetwerk niet meer via 4g/5g benaderen.

Via het WIFI netwerk werkt het uistekend.

Mijn deurbel, IP-camera's zijn wel te benaderen via WIFI én mobiel internet.

Ik heb zelf niks veranderd in de router en modeminstellingen, behalve de firewall laag gezet in de hoop dat het weer zou werken.

Alle poorten en forwardings zijn ongewijzigd.

APN smartphone staat op advancedinternet.

Wie o wie kan mij weer blij maken?

Alvast bedankt voor jullie tijd, moeite en reacties.

Wat bedoel je met thuisnetwerk doe je dat via een vpn. Of andere tool

Apn advancedinternet helpt daar niet bij het is alleen wat onveiliger omdat je niet achter een firewall zit van kpn

mijn thuisnetwerk niet meer via 4g/5g benaderen.

Mijn deurbel, IP-camera's zijn wel te benaderen via WIFI én mobiel internet.

Wat zijn verschillen tussen thuisnetwerk en deurbel/ip-camera's, tussen 4G/5G en mobiel internet? Je startpost heeft meer raadsels dan het universum.

Hoi Maikel, bedankt voor je reactie.

Ik heb thuis op m’n netwerk een centrale netwerkserver draaien die ik kan benaderen via WIFI, alles werkt vlekkeloos.

Helaas kan ik de server niet meer benaderen zodra ik op m’n smartphone mobiel internet gebruik ipv WIFI.

En het vreemde is dat mijn IP-camera’s WEL via WIFI en 4G/5G te bereiken zijn,

Wat heb ik gemist, voorheen deed alles het uitstekend.

Ik gebruik CX File Explorer op mijn Smartphone en ik gebruik geen VPN, niet op m’n thuisnetwerk en Smartphone..

Waarschijnlijk werken die camera's via een server van de fabrikant. Ergens in China ofzo. Dat werkt zonder poort forwarding. 

Ik heb thuis op m’n netwerk een centrale netwerkserver draaien die ik kan benaderen via WIFI, alles werkt vlekkeloos.

Via wifi ben je binnen jouw thuisnetwerk, het is altijd bereikbaar voor alle thuis-apparaten.

Helaas kan ik de server niet meer benaderen zodra ik op m’n smartphone mobiel internet gebruik ipv WIFI.

Om deze server te bereiken van een vreemde IP adres (smartphone op 4g/5g) moet je een portforwarding in router instellen

En het vreemde is dat mijn IP-camera’s WEL via WIFI en 4G/5G te bereiken zijn,

Wat voor merk zijn deze? Vele gebruiken cloud, ze maken verbinding van binnen met cloud en je smartphone maakt ook verbinding met cloud en dan de al bestaan verbinding van de camera's om deze te bereiken. Hier zijn geen portforwardingen nodig.

En je weet zeker dat de forwarding nog aanwezig is in je modem. En is het public ip nog steeds het zelfde

Bedankt voor jullie reacties.

Alle ip adressen kloppen nog.

Ik heb niks veranderd, alles heeft het ook vlekkeloos gedaan

4g/5g en mobiel internet is hetzelfde, maar wilde m'n verhaal niet te 1-tonig laten laten overkomen.

Sinds de nieuwe Experiabox zijn de problemen begonnen, ben al 3 jaar bezig en helaas is het probleem nog niet opgelost...

Welk systeem gebruik je voor de CX file. Is dat synology of qnap en een andere. Welke poorten zijn daar voor nodig. 

Reageer