Skip to main content

Hallo, als ik zoek naar thuisnetwerk snelheden kom ik veel over Wifi tegen maar niks over TPlink snelheden.

Ik heb een thuisnetwerk met Experiabox V10 met 3 TPlink punten. Waar de 1e aansluiting op de Experiabox zit de 2e op een KPN Dual versterker (met daarop de 1e TV ontvanger) en op de 3e de 2e TV ontvanger. Daarnaast zitten er 2 wifi superpunten in het huis ( waarvan 1 op de Experiabox )

Nu heb ik het idee dat als er via wifi veel data opgevraagd wordt (spel geladen of streamen bijv.) het tv signaal wegvalt, waardoor het beeld hapert en af en toe zelfs de Foutcode STB-NMC-400 komt.

Het lijkt alsof de Experiabox niet snel genoeg het signaal levert.

Zijn er mensen die ook deze problemen ondervinden ?

 

PS op mijn oude adres met glasvezel had ik dat probleem niet, nu in een appartement complex met koper aansluiting.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

De WiFi van het modem is uit??


Hallo @Theuntjes , welke abosnelheid heb je en wat meet je bekabeld praktisch op 1 pc?


De WiFi van het modem is uit??

Ja , dat doet de superwifi die neemt het over.

 


Hallo @Theuntjes , welke abosnelheid heb je en wat meet je bekabeld praktisch op 1 pc?

Daar probeer ik achter te komen hoeveel hier eigenlijk is, maar het enige wat ik kan vinden is Standaard alles in één abo. Maar welke snelheid daar aan gekoppeld is heb ik (nog) niet gevonden.

 

Met meten bedoel je dan de speetest ?

 


Hallo @Theuntjes , welke abosnelheid heb je en wat meet je bekabeld praktisch op 1 pc?

Daar probeer ik achter te komen hoeveel hier eigenlijk is, maar het enige wat ik kan vinden is Standaard alles in één abo. Maar welke snelheid daar aan gekoppeld is heb ik (nog) niet gevonden.

 

Met meten bedoel je dan de speetest ?

 

KPN zegt 50 mbs down en 5 mbs up.

 


Hallo @Theuntjes , welke abosnelheid heb je en wat meet je bekabeld praktisch op 1 pc?

Daar probeer ik achter te komen hoeveel hier eigenlijk is, maar het enige wat ik kan vinden is Standaard alles in één abo. Maar welke snelheid daar aan gekoppeld is heb ik (nog) niet gevonden.

 

Met meten bedoel je dan de speetest ?

 

KPN zegt 50 mbs down en 5 mbs up.

 

Speedtest 36 down en 23 up (met TV en Stream 2x aan )


Hallo @Theuntjes , als dat bekabeld gemeten is, is het via WiFi nog minder, dus dan is het niet gek dat je af en toe capaciteitsproblemen krijgt, dat is dan op te lossen door of meer bekabeld te werken of een data verslindende  toepassing af te sluiten.

 


Hoi @Theuntjes, welkom op ons forum!
Draadloos zul je altijd wat snelheid verliezen maar als ik dit zo lees gebruik je 3 TP link wifiversterkers, 2 Superwifipunten en een van onze oudere Dualband wifiversterkers?

Dit zou opzich al wel wat problemen kunnen veroorzaken, specifiek de foutcode STB-NMC-400. Om die te voorkomen kan ik je aanraden de TV ontvangers zo direct mogelijk op je experiabox aan te sluiten, eventueel via een switch (met IGMP snooping).

Als je wifiproblemen blijft houden wil ik je aanraden het eens te proberen met alleen je KPN wifiversterkers of alleen je TP link wifiversterkers.


Hoi @Theuntjes, welkom op ons forum!
Draadloos zul je altijd wat snelheid verliezen maar als ik dit zo lees gebruik je 3 TP link wifiversterkers, 2 Superwifipunten en een van onze oudere Dualband wifiversterkers?

Dit zou opzich al wel wat problemen kunnen veroorzaken, specifiek de foutcode STB-NMC-400. Om die te voorkomen kan ik je aanraden de TV ontvangers zo direct mogelijk op je experiabox aan te sluiten, eventueel via een switch (met IGMP snooping).

Als je wifiproblemen blijft houden wil ik je aanraden het eens te proberen met alleen je KPN wifiversterkers of alleen je TP link wifiversterkers.

Ik heb geen TPlink wifiversterkers, maar gewoon TPlinken. ( bedraad via de stroom kabel )

In het appartement geen mogelijkheid om een bekabeling aan te leggen van Experiabox tot  aan de ontvangers.

Maar inmiddels wel een aanvraag tot verhogen van de internet snelheid van 50 mbps naar 200 mbps gedaan, we zullen zien.

Peter

PS bedankt alle voor het meedenken.

 

*admin edit: titel aangepast


Ah TP link homeplug adapters dat verhelderd een hoop, het kan goed dat deze adapters beperkt worden in snelheid/stabiliteit door je stroomnet of wat hierop zit.

En zeker ieder jaar in de kerstperiode met de kerstboom en allerlij schakelende lampjes vinden homeplug adapters dit niet heel leuk. Hierdoor word je bandbreedte die hieroverheen loopt zeer beperkt met de storing op je ITV ten gevolge…

Een Homeplug is alles behalve een optimaal systeem hiervoor het kan jaren goed gaan en opeens niet meerwerkt omdat de buren bij wijze van een nieuwe koelkast hebben ( ja is me overkomen ) ofeel volledig buiten de macht van jouw en of KPN.

 

Resume 

beide ITVs lopen over de Homeplug brug plus je WiFi loopt eroverheen, ik ben niet bekend met of deze Homeplug Adapters IGMP ondersteunen. het kan heel goed dat heirdoor je lijn nogal wat flooding ervaart.

huidige opstelling ver van ideal.  Ieder data verbruik op je WiFi trekt de beperkte datarate van de Homeplug al dicht en gezien prioriteit van de ITV diesnten verloren gaag op basis van het feit dat je dit door deze TP-Link homeplug adapters heen stuurt leiden tor het feit dat er gewoon niks voor TV overblijft.  ophoging van snelheid naar buiten zal hier weinig tot geen verrandering in brengen gezien dit een lokale beperking is.

 

Advies ga kijken naar opties om kabels ipv de Homeplug adapters te gebruiken. want 50Mbit is leuk maar als je maar 20Mbit over houdt door de homeplug link en dat daarbij de dienst prioriteiten verloren gaan is geen gewenste scenario...