Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik wil graag een ethernetkabel naar de 2e verdieping krijgen.Heeft iemand daar tips voor?

alvast bedankt!

mvg martijn


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @martijn197108 , zelf heb ik een gaatje in de kruipruimte en het plafond laten boren en daar de netwerkkabel doorheen laten trekken naar mijn werkkamer.

Voor een kant-en-klare kabel, dus inclusief stekkertje heb je een gat van 15mm nodig, anders is een gat van 10mm voldoende en moet je zelf de stekker er aan maken.

 


Misschien is er al ergens ruimte bij de doorvoeren van de CV installatie. Daar kun je vaak nog wel een kabeltje bij langstrekken. Of misschien heb je een coax kabel voor ouderwetse TV naar boven lopen, die kabel kun je dan mooi vervangen voor ethernet. Als laatste optie een plak-kabelgootje van hornbach oid van 9x5mm langs de trap.


Als men een kabel door een leiding trekt, het gemakkelijkste van boven naar beneden, (door gewicht gaat dat het gemakkelijkste in die richting), en gebruik tevens ook wat  "kabel glijmiddel"


Bedankt voor de tips allemaal!Ik zal het proberen;)

Mocht iemand alsnog een extra tip hebben is die natuurlijk ook wel welkom;)Het zal namelijk een lastige klus worden.


Langs de buitengevel is wellicht ook nog een optie.

Maar ja, we weten het niet. Want woon je in een kasteel met metersdikke muren, een grachtenpandje, een plaggenhut, een woonboot of een vrijstaande villa?

M.a.w. als je uitlegt waarom je denkt dat het een lastige klus zal worden, kunnen we misschien nog ietsje specifieker meedenken.


 

M.a.w. als je uitlegt waarom je denkt dat het een lastige klus zal worden, kunnen we misschien nog ietsje specifieker meedenken.

De vloeren zijn hier heel dik en ik denk niet dat daarin te boren valt.Het is een oud huis en coax ligt er ook niet.Langs de verwarmingsbuizen lukt ook niet omdat daar geen ruimte naast is.Maar ik wil graag Experia wifi aansluiten voor de 2e verdieping maar dat gaat er lastig zo.


Dikke vloeren hoeft niet zo'n probleem te zijn.  Eventueel huur je bij de Borent voor een dagje een stevige boormachine waar je 30-45 cm lange boren in kunt zetten.

(Heb eens monteur die hier kwam voor aanleg zonnepanelen gevraagd om nog een extra gat te boren voor doorvoer ethernet door een vloer).


Dikke vloeren hoeft niet zo'n probleem te zijn.  Eventueel huur je bij de Borent voor een dagje een stevige boormachine waar je 30-45 cm lange boren in kunt zetten.

Goede tip. Maar zorg dan wel dat je een boorhamer huurt en geen klopboormachine. Goede kwaliteit boor erbij en je glijdt door het beton alsof het een pakje boter is. ;)