Skip to main content

Het is kerst en ik zit bij mijn ouders. Waar normaal gesproken vanaf een externe locatie bij mijn eigen netwerk resources kan komen door met mijn vpn te verbinden, lukt dit nu niet. Vermoedelijk omdat zowel mijn ouders als ik thuis een KPN netwerk hebben en alle resources (zowel bij mij thuis als bij mijn ouders) een 192.168.2.X IP hebben.

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft zonder dat ik alle settings van de modem van mijn ouders moet gaan omgooien (zij hebben een kpn box 12 - sagemcom). Een van de oplossingsrichtingen waar ik aan zat de denken was om een extra wifi netwerk op te zetten (optie Extra Wifi) en hier een apart subnet van te maken. Zo heb ik geen impact op de hardware wat in huis staat. Daarnaast hebben ze een superwifi punt waar ik wat mee zou kunnen.

Nu weet ik dat KPN moeilijk doet (deed?) met het maken van subnets, en vroeg me of of er nog opties vanaf mijn laptop (een mac) (dus zonder de modem aan te passen). Het gaat maar om 1 device waarvoor ik dit probleem hoef op te lossen.

Ik ben benieuwd

 

Het subnet wijzigen op de KPN Box kan niet. Apparaten die verbonden zijn met het Extra WiFi netwerk hebben volgens mij gewoon hetzelfde subnet als het main netwerk. 

De SuperWiFi kunt u helemaal niets mee.

Gastennetwerk. Dat is een optie. Het Gastennetwerk van de KPN Box heeft een ander subnet. Maar dat van de versterkers niet.

Anders via 4G werken...