Skip to main content

wij hebben sinds kort glasvezel via KPN. Helaas hapert onze sonos apparatuur, volgens sonos zou dit opgelost kunnen worden door vast IP adres toe te kennen aan de apparatuur. Hoe doe ik dat?

Andere opmerking sinds we bij KPN zitten, krijgen we ongevraagd bloed irritante reclames van KPN tussendoor, zou fijn zijn als daar ook een instelling voor is om dat te stoppen en anders het advies aan KPN om daar vooral mee op te houden.

Hoi @Frank Persoon . Welkom op het forum.

Jammer dat sonos nog niet lekker werkt. Wat voor experiabox heb jij thuisstaan?

(wat bedoel je met reclame? Waar hoor/zie jij die?)


Hoi Erwin,

 

KPN box 12 staat erop. Zodra de Sonos gaat spelen komt er eerst reclame van KPN pas daarna wordt gekozen radiostation afgespeeld.


Oh, jullie luisteren via de itv tuner? Begrijp ik dat goed?


Nee gewoon via wifi.


Nee gewoon via wifi.

Dat is vreemd. Je hoort helemaal geen reclame te krijgen van KPN als je via Sonos luistert. Gebruik je de app en kies je vandaar uit een radiostation? Hoe is de wifi ingericht? Alleen de V12 of ook SuperWifi's? Het toekennen van een vast ip-adres gaat haperen echt niet oplossen.


Inderdaad via app radio station kiezen en luisteren. Wifi gewoon standaard, geen superwifi of versterkers.


Gebruik je dan TuneIn of Sonos Radio?


Zowel Tuneln als Sonos. Bij beide hetzelfde probleem.


Ik vind het toch wel heel erg vreemd dat er reclame tussendoor komt. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe heb je de Sonos aangesloten? Via Wifi of via SonosNet? Om dat zeker te weten even in de app kijken bij systeem, over mijn systeem. Daar staat bij de client WM: 0 of WM: 1. Welke staat er bij jou?


Aangesloten via Wifi. Staat WM 1


Vreemd hoor. Wij zitten er dan helemaal niet tussen. Wat voor zender(s) luister je?


Radio 538, q music non stop en unplugged


Welke Sonos apparaten heb je allemaal aangesloten?


Sonos play bar en 1 Sonos one


Helaas is mijn kennis van sonos heel beperkt, @Frank Persoon . Je kunt in de experiabox vaste ip adressen toewijzen. Dat gaat op basis van Mac-adressen.

Hier is wel een beetje technische kennis voor nodig. Weet jij hoe je in de experiabox moet komen? 


Hoi @Frank Persoon, heb je op de tv ontvanger van KPN niet toevallig reclames aanstaan?

Menu-instellingen-pin & privacy - laatste 2 opties mbt reclames. Staan die uit?


Hoi @Frank Persoon, heb je op de tv ontvanger van KPN niet toevallig reclames aanstaan?

Menu-instellingen-pin & privacy - laatste 2 opties mbt reclames. Staan die uit?

Hij luistert niet via de ontvanger maar via de Sonos-app naar Sonos radio en TunIn. Heeft de tv-ontvanger dan ook invloed?


Sonos play bar en 1 Sonos one

Heb je die in één groep staan? Anders zou je eens kunnen probeen hoe het systeem draait op SonosNet. Dan bouwt Sonos een eigen netwerk op (en wordt het WM: 0). Je moet dan bijvoorbeeld de soundbar bekabeld aansluiten. 


Hoi @Frank Persoon, heb je op de tv ontvanger van KPN niet toevallig reclames aanstaan?

Menu-instellingen-pin & privacy - laatste 2 opties mbt reclames. Staan die uit?

Hij luistert niet via de ontvanger maar via de Sonos-app naar Sonos radio en TunIn. Heeft de tv-ontvanger dan ook invloed?


Om uit te sluiten, zou me verbazen trouwens of wanneer er een (Sonos) app wordt gebruikt, of daar de reclames uitgevinkt staan. 


Hoi @Frank Persoon, heb je op de tv ontvanger van KPN niet toevallig reclames aanstaan?

Menu-instellingen-pin & privacy - laatste 2 opties mbt reclames. Staan die uit?

Hij luistert niet via de ontvanger maar via de Sonos-app naar Sonos radio en TunIn. Heeft de tv-ontvanger dan ook invloed?


Om uit te sluiten, zou me verbazen trouwens of wanneer er een (Sonos) app wordt gebruikt, of daar de reclames uitgevinkt staan. 

Die mogelijkheid is er bij de Sonos-app niet. Simpelweg omdat er geen reclames worden uitgezonden. Het ligt bij de TS dus toch op een of andere manier aan de verbinding met het (KPN-)netwerk.


Hoi @Frank Persoon, heb je op de tv ontvanger van KPN niet toevallig reclames aanstaan?

Menu-instellingen-pin & privacy - laatste 2 opties mbt reclames. Staan die uit?

Hij luistert niet via de ontvanger maar via de Sonos-app naar Sonos radio en TunIn. Heeft de tv-ontvanger dan ook invloed?


Om uit te sluiten, zou me verbazen trouwens of wanneer er een (Sonos) app wordt gebruikt, of daar de reclames uitgevinkt staan. 

Die mogelijkheid is er bij de Sonos-app niet. Simpelweg omdat er geen reclames worden uitgezonden. Het ligt bij de TS dus toch op een of andere manier aan de verbinding met het (KPN-)netwerk.


Ik heb dit in ieder geval gevonden op Google met de zoekterm reclame in sonos. 
 


Hoi @Frank Persoon, heb je op de tv ontvanger van KPN niet toevallig reclames aanstaan?

Menu-instellingen-pin & privacy - laatste 2 opties mbt reclames. Staan die uit?

Hij luistert niet via de ontvanger maar via de Sonos-app naar Sonos radio en TunIn. Heeft de tv-ontvanger dan ook invloed?


Om uit te sluiten, zou me verbazen trouwens of wanneer er een (Sonos) app wordt gebruikt, of daar de reclames uitgevinkt staan. 

Die mogelijkheid is er bij de Sonos-app niet. Simpelweg omdat er geen reclames worden uitgezonden. Het ligt bij de TS dus toch op een of andere manier aan de verbinding met het (KPN-)netwerk.


Ik heb dit in ieder geval gevonden op Google met de zoekterm reclame in sonos. 
 

Goed gevonden! Dat wist ik niet. Ik heb het hier in al die 10 jaar dat ik Sonos heb nog nooit meegemaakt (afkloppen.....)


Vanmorgen om 8.22 stond radio 538 aan, op dat moment valt geluid weg en komt er paar seconden later reclame van VGZ zorgverzekering tussendoor. Na reclame valt geluid kort weg en komt radio 538 weer terug. En inderdaad luisteren via Sonos app.

 


Vanmorgen om 8.22 stond radio 538 aan, op dat moment valt geluid weg en komt er paar seconden later reclame van VGZ zorgverzekering tussendoor. Na reclame valt geluid kort weg en komt radio 538 weer terug. En inderdaad luisteren via Sonos app.

 

Ik blijf het vreemd vinden. Hier staat de hele dag Q-Music aan via de Sonos-app op een Beam en 2 Play One's. Wel via een Sonos Boost en dus eigen Sonos-netwerk. Ik heb nog nooit een reclame gehoord maar heb ook nooit anders dan via SonosNet afgespeeld. Als het daar niet aan ligt weet ik het eigenlijk niet meer. Hier ligt ook glasvezel. Ik zit nu bij XS4ALL maar toen ik een paar jaar geleden bij KPN zat had ik ook nergens last van.


Wanneer je de Tuneln gratis versie gebruikt krijg je reclame te horen. Er zijn verschillende apps van Tuneln in de appstore. Het verschil is beschreven in de omschrijving van de app. Ik heb de pro versie. Ik heb dus Tuneln gekoppeld aan de Sonos via de Sonos app.

Â