Skip to main content

wij hebben sinds kort glasvezel via KPN. Helaas hapert onze sonos apparatuur, volgens sonos zou dit opgelost kunnen worden door vast IP adres toe te kennen aan de apparatuur. Hoe doe ik dat?

Andere opmerking sinds we bij KPN zitten, krijgen we ongevraagd bloed irritante reclames van KPN tussendoor, zou fijn zijn als daar ook een instelling voor is om dat te stoppen en anders het advies aan KPN om daar vooral mee op te houden.

Hoe kan ik andere versie van Tuneln toevoegen, in de lijst in de Sonos app staat maar 1 versie en die gebruik ik nu. Moet ik die eerst via play store aanschaffen en downloaden?

Blijft vreemd want voorheen hebben we nooit reclame tussendoor gehad, en nooit anders geluisterd dan via de huidige app van Tuneln.


Ga naar de Sonos app en dan naar instellingen.

Kies "Services en stem" en dan zie je als het goed is Tuneln staan. Druk daar eerst op en verwijder dan je account. Hierna kan je opnieuw Tuneln koppelen.

Een andere vraag. Bij instellingen zie je helemaal bovenaan je account. Staat daar je Sonos account ingevuld? 


Nu overgestapt naar andere app binnen Sonos, myTuner Radio, hopen dat hier geen reclame tussendoor komt.


@Frank Persoon . Zijn de andere haperingen in die nieuwe app ook weg? Of is dat gebleven?


Bij inschakelen soundbar meteen reclame, tot op dit moment geen haperingen en andere reclame meer gehoord.


Die reclame is een mysterie voor mij, @Frank Persoon . Maar is er op deze manier mee te leven?


Zal weinig anders opzitten denk ik. Maar blijft bloed irritant en vreemd dat het pas gebeurt sinds verhuizing en overstap van Telfort naar KPN.


@Frank Persoon  je weet zeker dat je ingelogd bent op je Sonos app? 

 


Ja dat weet ik zeker.


Welke app gebruik je van Sonos. Ik lees op het forum van Sonos dat mensen welke overgestapt zijn naar de Sonos 2 app en radio via Tuneln luisteren ineens ook reclame horen. En toen ze de S1 app gebruikte niet.

Als oplossing zijn zij overgestapt naar Sonos Radio ipv Tuneln.


Ben inderdaad ook S2 app gaan gebruiken. Eerst myTuner Radio uitgeprobeerd maar ook daar reclame. Nu Sonos radio daar alleen nog reclame gehad bij het opstarten daarna niet meer.


Blijft vreemd: Hier S2, radio via TuniIn en geen reclame….behalve van de zender zelf dan (nu Q-Music)


Hoi allemaal!

Wij hebben sinds kort ook KPN box 12. Hiervan de WiFi uitgeschakeld zodat de 2 superwifi-punten dit overnemen. Misschien dat eventuele haperingen hiermee worden uitgesloten? Ik moet zeggen dat ik de complete Sonos-installatie draai via Sonosnet; 1 netwerkkabel in de Arc naar de router. Rest is draadloos. Heb diverse keren modem gereset, WiFi naam en wachtwoorden veranderd. Sonos geeft geen enkel probleem verder en vraagt dan netjes of er iets is veranderd aan modem of WiFi-instellingen waarna deze automatisch weer worden gevonden. 
 

Bij haperingen kan het ook helpen om het kanaal te veranderen in de app. Ik gebruik trouwens de S2 app maar dat moet weinig verschil maken lijkt me zo.

Ik speel al 7 jaar Sonos allerlei diensten en heb werkelijk nog nooit reclame gehoord zoals wordt omschreven! Lijkt wel een eigen instelling dan ergens ofzo?

Â