Skip to main content

Ik wil in mijn huidige netwerk (Experia Box v10A en twee Experia Wifi Access Points die via één of twee TL-SG105(UN) ethernet switches aan de Experia Box zijn verbonden) een derde Experia Wifi toevoegen. De 3e Experia Wifi heb ik via dezelfde ethernet switches verbonden met de Experia Box, het wifi-lampje is blauw en ik kan er met mijn apparaten mee verbinden, maar ik krijg deze vervolgens niet als internetpunt in de "Thuis” app van KPN of onder "Overview > Topology Overview” of "WLAN > Access Points” via 192.168.2.254 te zien (de andere twee access points zijn hier wel gewoon te zien).

Als ik via de "Thuis” app op "Wifiversterker toevoegen” klik en alle stappen doorloop, blijft de timer vervolgens op 0:01 seconde hangen bij "Experia Wifi is aan het updaten, even geduld."

 

Hoe kan ik mijn 3e Experia Wifi Access Point toevoegen aan mijn netwerk, zodat deze ook zichtbaar is?

Alvast bedankt voor de hulp!

Heeft u die 3de Experia WiFi via marktplaats aangeschaft ofzo? Doe hem dan eerst even resetten. Hou het knopje minimaal 15 seconden vast.


Beste @Nick83, dank voor uw antwoord! Deze heb ik inderdaad via marktplaats aangeschaft, en deze heb ik al gereset via het knopje en een tweede keer via de Experia WiFi webpage zelf ("Herstel naar Fabrieksinstellingen”). Daarna nam de Experia WiFi ook pas automatisch de WiFi instellingen over vanuit de Experia Box, maar helaas komt die dus nog niet tevoorschijn zoals de andere access points dat wel doen.


Ondertussen is het gelukt om het AP zichtbaar te krijgen! Via de eigen webpage van de Experia WiFi kon ik op "Zoek automatisch naar upgrade” klikken, maar die gaf aan dat er geen updates beschikbaar waren. Voor apparaten met firmware 19v2 of lager moet je echter de stappen via deze website volgen, om de firmware handmatig te upgraden.

Hij heeft nu nog niet de allernieuwste firmware (de twee die ik al had, hebben een andere versie), maar ik neem aan dat hij nieuwe firmware versies nu automatisch installeert.