Skip to main content

Ik probeer een IOT apparaat te laten communiceren met mijn experie v9 box. Ik weet dat de router op 2,4 gh staat ingesteld dus daar ligt het probleem niet. De app op mijn telefoon zegt ook “device detected” maar connectie maken lukt niet. Ik vermoed dat het met de firewall te maken heeft maar die kan ik niet uitschakelen in de router. Hoe kan ik de router toch laten communiceren met het apparaat.

Als de app het infrarood paneel detecteert, vermoed ik dat er reeds WiFi connectie is van dat paneel, met je Experia Box.  Hoe wil die anders dat paneel detecteren?

Of heeft dat paneel een eigen WiFi hot-spot (of bijv. een bluetooth verbinding ?)


Hi Babylonia

, de app meld dat hij iets detecteert, maar als hij een connectie probeert te maken tussen router en paneel gaat het fout. Deze foto is gemaakt terwijl ik 10 mtr van het paneel zit. Het lijkt een standaard antwoord wat er verschijnt. Ik kan niets anders bedenken. Ik heb helaas geen iP adres van het paneel om daar binnen te kijken. 


Ik weet niet wat dat infrarood paneel inhoudt?
Maar “10 meter” van het paneel, lijkt me eerlijk gezegd iets anders als:

          "Place the router, mobile phone and smart device as close to each other as possible”.


Ja daarom zeg ik ook dat het ws een standaard tekst is… heb het nl al een aantal x geprobeerd op 30 cm van de router.. en krijg hetzelfde bericht. Een infrarood paneel is gewoon elec. Verwarming . Deze met WiFi punt. Alle iot apparaten moeten verbinding maken met je netwerk anders kun je ze niet besturen vanaf een app oid. 


Alle iot apparaten moeten verbinding maken met je netwerk anders kun je ze niet besturen vanaf een app oid. 

Jawel, maar het is wel de vraag (en de wijze hoe zo'n paneel werkt), HOE dat paneel verbinding maakt met je netwerk. Dat gaat simpelweg NIET automatisch. Want dat paneel kent je WiFi instellingen niet.

Maar aangezien je geen enkele info geeft in wat dat paneel inhoudt, merk -type, en mogelijk waar een handleiding te downloaden?  Valt er helemaal niets te zeggen over de werking ervan.


Hi Babylonia, ik begrijp wat je zegt maar in de handleiding staan verder geen bijzonderheden. Het is een Klarstein wonderwall 450 watt. Het heeft ingebouwde WiFi . Het is een kwestie van knop indrukken totdat je geluid hoort en WiFi reset is dan connectie maken in de buurt van je router. Dus ik vermoed dat het te maken heeft met de firewall van de router. Maar ik zal kpn support bellen om de firewall even uit te zetten op afstand oid.


Hi Babylonia, inmiddels werkt hij wonder”wall” 😀, vanmorgen nog maar 1 x geprobeerd en gelukt om connectie te krijgen. Volgens mij niets anders gedaan dan de 50x hiervoor maar goed..👍🏼


[ EDIT ]

Oh, net te laat met mijn informatie.    Mooi dat het nu (eindelijk)  werkt.  :thumbsup:
In de voorbereiding van mijn bericht had je kennelijk al gereageerd.
Gevonden info kun je mogelijk bewaren, mocht het weer een keer mis gaan.


Veel informatie is er (nog) niet over te vinden.
Maar via de ene link kunnen we mogelijk uiteindelijk tot een “handleiding” komen:

Als ik bij “Klarstein NL” op hun website kijk zie ik modellen met en zonder “app”:
https://www.klarstein.nl/index.php?lang=13&cl=search&searchparam=wonderwall+450+watt

Het model met aansturing via een app  < DEZE >

Verder naar beneden in de uitgeklapte informatie vind ik een meertalige handleiding als PDF bestand

Vanaf blz 19 vind ik de Engelse uitleg:
Download de app via de QR-code (of anders wel handmatige download).

Maar dan komt datgene wat jij mogelijk (nog) niet hebt gedaan??
En dat is een “account” aanmaken via de app / naar een “portal” waar zij gebruik van maken.

4 Sign in to your account. If you do not have an account, sign up in the Klarstein app.
5 Follow the instructions from the app.

Ik heb verder geen inzicht in de aanwijzingen van die app, maar vermoed dat je dan wat "aanwijzingen” krijgt welke je moet verifiëren om dan de koppeling tot stand te brengen.

Of dat dan gaat via een mogelijke WiFi-spot in het infrarood paneel??
Of misschien een QR code die je zou moeten scannen die je op het infrarood paneel vindt??
Volgt daar dan wel uit.


Goede dag ,

Ik zou graag willen weten wat ik kan doen om mijn Wonderwall 600  te verbinden met de app  Die is al in de badkamer gebouwd en de router is beneden in de woonkamer .

Graag advies

Angela


ik zou de handleiding erop naslaan, pagina 19 en 20 om precies te zijn.