Skip to main content
Vraag

Toon maakt ineens geen verbinding meer met Box12

• December 31, 2025
  • 18 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds paar dagen maakt mijn Toon geen verbinding meer met wifi ( v12 modem).IK heb alles al opnieuw opgestart, stekkers overal eruit gehaald. Maar werkt niet! In mijn modem gekeken en daar stond alleen wpa2 aan, begreep dat dat goed is. Heb het met een gastnetwerk geprobeerd, met een extra 2ghz netwerk via mijnmodem van kpn, maar niks werk! Ook een hotspot via mijn telefoon niet. Hij geeft continu aan dat de verbinding aan het opbouwen is of dat wachtwoord niet goed is. Iemand een oplossing voor dit probleem? 

18 reacties

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • December 31, 2025

@19Erik79 TIP!! Het is misschien verstandig om ook toonforum.nl is te raadplegen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 4, 2026

Goedemorgen ​@19Erik79 , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community!

Allesbehalve praktisch natuurlijk dat je Toon geen verbinding meer kan maken en goed dat je er via deze weg melding van maakt. Afgaande op je bericht en de stappen die je zelf al hebt geprobeerd, krijg ik de indruk dat je al gezocht hier op de Community naar topics waar mensen een soortgelijk probleem ervaren en dat kan ik alleen maar waarderen! Al is het jammer dat dit vooralsnog nog niet tot een oplossing heeft geleid. We zijn inmiddels een paar dagen verder, is er nog iets veranderd of is de status ongewijzigd?

Verder geef je aan dat de Toon ook niet werkt via de Hotspot van je mobiele telefoon en daarmee kan ik niet uitsluiten dat het probleem in de Toon zelf zit en in dat kader is dit ook een goed advies;

@19Erik79 TIP!! Het is misschien verstandig om ook toonforum.nl is te raadplegen. 

Kan zeker geen kwaad om dit eens op het Forum van Toon aan te kaarten, ik vermoed dat dat wel iets op moet leveren! Ben in ieder geval wel heel erg benieuwd naar de stand van zaken en hopelijk wil je ons dat laten weten! En daar waar mogelijk, denken we natuurlijk graag verder met je mee 💪🏻

• Auteur
  • Topper
  • January 4, 2026

Helaas is alles nog hetzelfde.

Het lukt niet om een account aan te maken op toonforum. Ik krijg steeds de melding als ik een account maak dat het als spam gezien wordt.

ik ga morgen weer met Eneco bellen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 5, 2026

Wat gek dat het niet wil lukken om een account aan te maken op het forum van Toon ​@19Erik79. Misschien eens met een ander mailadres proberen? En heb je hier inmiddels ook al contact over gehad met Eneco? Benieuwd wat zij hierover aangeven en zie je bevindingen ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2026

Ik heb nog geen tijd gehad om met Eneco te bellen. Heb nu een account aangemaakt maar nog niet de bevestigingsmail gehad. Dus kan nog niks posten op toonforum!

blijf op de hoogte houden 

• Auteur
  • Topper
  • January 6, 2026

Contact met Eneco gehad. Kunnen een nieuwe toon kopen, maar Eneco stopt eind van het jaar met de ondersteuning daarvan. Er komt een opvolger, maar die is nog in de testfase! Dus we wachten nog maar even af en zeggen dat abonnement van 5 euro maar even op.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 6, 2026

Contact met Eneco gehad. Kunnen een nieuwe toon kopen, maar Eneco stopt eind van het jaar met de ondersteuning daarvan. Er komt een opvolger, maar die is nog in de testfase! Dus we wachten nog maar even af en zeggen dat abonnement van 5 euro maar even op.

Dank voor de update ​@19Erik79!

Herkenden ze dit probleem ook nog bij Eneco? Maar denk dat het inderdaad voor nu verstandig is om dat abonnement van 5 euro per maand op te zeggen!

• Auteur
  • Topper
  • January 6, 2026

Ze herkennen het probleem Met de verbinding en raden een wpa beveiliging aan. Op de v12 box is echter alleen wpa2 of wpa3.

• January 6, 2026

Staat ipv6 uit? De firewall op "Standaard"? Extra WiFi al geprobeerd? 

Als niets werkt: koop voor 25 euro een simpel WiFi accesspoint van TP-LINK ofzo.

Deze bijvoorbeeld:

https://tweakers.net/pricewatch/1557840/tp-link-tl-wa801n.html

Daar koppel je dan alleen die toon op. Andere apparaten laat je gewoon op WiFi van de Experiabox/KPN Box. 

• Auteur
  • Topper
  • January 6, 2026

Staat ipv6 uit? De firewall op "Standaard"? Extra WiFi al geprobeerd? 

Als niets werkt: koop voor 25 euro een simpel WiFi accesspoint van TP-LINK ofzo.

Deze bijvoorbeeld:

https://tweakers.net/pricewatch/1557840/tp-link-tl-wa801n.html

Daar koppel je dan alleen die toon op. Andere apparaten laat je gewoon op WiFi van de Experiabox/KPN Box. 

Dank je wel voor de reactie.

Extra wifi al geprobeerd ja.

waar zet ik de firewall op standaard en zet ik ipv 6 uit?

Rare is dat hij het altijd goed heeft gedaan, tot vorige week en dat ik niks aan instellingen heb gedaan.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 8, 2026

Hoi ​@19Erik79 , goed dat je de extra wifi al hebt geprobeerd alleen jammer dat dit geen verschil heeft gemaakt :(

waar zet ik de firewall op standaard en zet ik ipv 6 uit?

Rare is dat hij het altijd goed heeft gedaan, tot vorige week en dat ik niks aan instellingen heb gedaan.

Hoe je de firewall instellingen op standaard instelt, kun je teruglezen in dit artikel op onze Kennisbank, hier wordt het stap voor stap uitgelegd!

De IPv6 kun je uitschakelen door in te loggen op het modem. Welk type Experia Box gebruik je precies?

• Auteur
  • Topper
  • January 8, 2026

Hoe je de firewall instellingen op standaard instelt, kun je teruglezen in dit artikel op onze Kennisbank, hier wordt het stap voor stap uitgelegd!

De IPv6 kun je uitschakelen door in te loggen op het modem. Welk type Experia Box gebruik je precies?

Bedankt Voor de reactie. Ik had via X een bericht gestuurd naar kpn en die zei dat het niet uitmaakt als je ipv6 uitzet als de Toon geen verbinding heeft. Klopt dat?

Wil Eigenlijk ook niet te veel rommelen aan de instellingen omdat hij het hier voor wel deed!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 8, 2026

Dat is mij eerlijk gezegd niet bekend ​@19Erik79 (wat niet wil zeggen dat dit niet waar is hoor) maar het kan zeker geen kwaad om het eens te proberen. Je kunt deze instelling heel gemakkelijk in - en uitschakelen. Snap ook dat je niet teveel wilt rommelen maar dit aanpassen kan echt geen kwaad!

• Auteur
  • Topper
  • January 8, 2026

Bedankt Voor de reactie. Ik had via X een bericht gestuurd naar kpn en die zei dat het niet uitmaakt als je ipv6 uitzet als de Toon geen verbinding heeft. Klopt dat?

Wil Eigenlijk ook niet te veel rommelen aan de instellingen omdat hij het hier voor wel deed!

IK gebruik een Expedia v12

• Auteur
  • Topper
  • January 8, 2026

Helaas werkt het uitzetten van ipv6 ook niet

Jasper van KPN
Moderator

Jammer dat dat ook niet werkt ​@19Erik79, had je de firewall daar ook naar Standaard gezet toen je in het modem was ingelogd? Of alleen IPv6 uitgezet?

• Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Alleen ipv 6 uitgezet. 
Dat andere kon ik zo snel niet vinden in de app en daarna ook geen tijd meer gehad.

zal het nog eens proberen van het weekend!

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2026

@Jasper van KPN  waar kan ik in de app de beveiliging op standaard zetten? Ik kan dat niet vinden. Zal er wel overheen kijken.

Alvast bedankt