Skip to main content

Goedemorgen, ik heb een tp link access point achter de experia geplaatst. Dat werkt zonder problemen maar het is een onbeveiuligde verbinding! Dat wil ik zsm naar (iig) WPA2 zetten, maar… hoe doe ik dat? IK zie nergens instellingen en kan niet op het subnet 168.162 etc komen. Wat die ik verkeerd?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Goedemorgen, ik heb een tp link access point achter de experia geplaatst. Dat werkt zonder problemen maar het is een onbeveiuligde verbinding! Dat wil ik zsm naar (iig) WPA2 zetten, maar… hoe doe ik dat? IK zie nergens instellingen en kan niet op het subnet 168.162 etc komen. Wat die ik verkeerd?

Als het echt een accesspoint is, dan is het niet relevant voor dit topic. U had in dat geval beter een nieuw topic aan kunnen maken. Misschien splitst een KPN medewerker uw vraag nog wel af in een apart topic.

Het ding zal geen apart subnet hebben. Misschien staat er iets over in de handleiding. Maar dat is dan alleen van toepassing als hij geen router kan vinden. Dan geeft die zichzelf een ip adres.

Wat is het type nummer van het ding?


@Nick83 Dank voor je reactie, het is een TP-Link Omada EAP110

Goedemorgen, ik heb een tp link access point achter de experia geplaatst. Dat werkt zonder problemen maar het is een onbeveiuligde verbinding! Dat wil ik zsm naar (iig) WPA2 zetten, maar… hoe doe ik dat? IK zie nergens instellingen en kan niet op het subnet 168.162 etc komen. Wat die ik verkeerd?

Als het echt een accesspoint is, dan is het niet relevant voor dit topic. U had in dat geval beter een nieuw topic aan kunnen maken. Misschien splitst een KPN medewerker uw vraag nog wel af in een apart topic.

Het ding zal geen apart subnet hebben. Misschien staat er iets over in de handleiding. Maar dat is dan alleen van toepassing als hij geen router kan vinden. Dan geeft die zichzelf een ip adres.

Wat is het type nummer van het ding?

Het is een TP-Link Omada EAP110


@Nick83 Dank voor je reactie, het is een TP-Link Omada EAP110

Goedemorgen, ik heb een tp link access point achter de experia geplaatst. Dat werkt zonder problemen maar het is een onbeveiuligde verbinding! Dat wil ik zsm naar (iig) WPA2 zetten, maar… hoe doe ik dat? IK zie nergens instellingen en kan niet op het subnet 168.162 etc komen. Wat die ik verkeerd?

Als het echt een accesspoint is, dan is het niet relevant voor dit topic. U had in dat geval beter een nieuw topic aan kunnen maken. Misschien splitst een KPN medewerker uw vraag nog wel af in een apart topic.

Het ding zal geen apart subnet hebben. Misschien staat er iets over in de handleiding. Maar dat is dan alleen van toepassing als hij geen router kan vinden. Dan geeft die zichzelf een ip adres.

Wat is het type nummer van het ding?

Het is een TP-Link Omada EAP110

Ow, die heb ik zelf ook. Niet helemaal deze, de 115 denk ik. Kunt u inloggen bij Experiabox? Dan ziet u hem als het goed is bij de aangesloten apparaten staan klopt dat? Het doel is: achterhalen welk ip die EAP110 heeft. Dat staat daar dan bij.

Het ip zou u ook kunnen achterhalen met bijvoorbeeld de Fing app op uw smartphone. 

Het ip adres kunt vervolgens op de adresbalk van de browser invoeren. Dan opent de webinterface van de EAP110.

Inloggen: probeer het eens met gebruikersnaam en wachtwoord beide "admin". Staat in de handleiding dat da het het standaard wachtwoord is.

Lukt het tot zover?


Hallo, dank voor uw reactie. De Fing app heb ik geïnstalleerd en die geeft idd een uitgebreid overzicht. Echter, de tp- link staat er niet duidelijk tussen. Een aantal apparaten staan als “Generiek”. Ik vermoed dat daar ook de slimme stekkers bijzitten die we ook hebben?? En er staat ook Stb-1: geen idee wat dit is. Is het nu een kwestie van al die apparaten van de stroom te halen, een voor een aan te zetten en ze een specifieke naam te geven?

En Fing geeft ook aan dat er geen kwetsbaarheid gevonden is. Maar dat kan toch niet?

 


 


STB is een tv ontvanger waarschijnlijk. 


Hi, fing desktop app geïnstalleerd en het is gelukt! Hartelijk dank voor je hulp👍🏻


Reageer