Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik loop momenteel te tobben met de volgende situatie:

Mijn experiabox v10 staat in de meterkast en heb een TP link archer c20 in de woonkamer die ik ingesteld heb als access point.

Ik heb eerst de TPlink ingesteld in AP mode, toen beide netwerken (2.4 en 5.0) dezelfde SSID en password gegeven als van m’n experia box. (Ergens gelezen op internet dat dit moest)

De verbinding is van LAN naar LAN, waar nog wel een switch tussen zit.

Op de LAN poorten van mijn TP link zijn nog wat apparaten verbonden (TV, soundbar, digitale ontvanger)

Op de switch zit een 2e TV en een vaste PC.

Wanneer ik inlog op mijn KPN modem, kijk bij WLAN → access points, staat daar als enige apparaat mijn modem “VRV….(primary)”, met bijbehorende informatie.

Mij lijkt het logisch dat mijn TP link ook in dit rijtje zou moeten staan.

Klopt het dat mijn TP link niet in dit rijtje staat, of zie ik iets over het hoofd / doe ik iets verkeerd?

Ook heb ik het idee dat wanneer ik verboden ben met mijn modem en dusdanig ver weg loop (in de richting van de TPlink) tot dat het signaal minder wordt, ik mijn wifi uit en aan zet, hij dan pas verbinding maakt met m’n TPlink aangezien mijn wifi signaal dan weer vol is.

 

Mvg,

Stijn

De verbinding is van LAN naar LAN, waar nog wel een switch tussen zit.

Dat is niet correct, ook in accesspoint mode moet de WAN poort van de TP-Link via die switch op een LAN poort van jouw V10 aangesloten worden.

 


Je kunt beter je Archer als wifi-router gebruiken en de WiFi van de V10 uitzetten. En inderdaad, de kabel moet in de wan-poort van de Archer.


Je kunt beter je Archer als wifi-router gebruiken en de WiFi van de V10 uitzetten. En inderdaad, de kabel moet in de wan-poort van de Archer.

Persoonlijk zou ik hem in accesspoint mode blijven gebruiken zodat apparaten aangesloten op de V10 en op de TP-Link allemaal in hetzelfde netwerk blijven.


Je kunt beter je Archer als wifi-router gebruiken en de WiFi van de V10 uitzetten. En inderdaad, de kabel moet in de wan-poort van de Archer.

Dit heb ik geprobeerd, alleen is de wifi van de TPlink niet sterk genoeg voor de voorkant van het huis (waar de v10 staat die het daarin tegen wel weer dekt).

Ik zal het eens proberen door de kabel in de WAN te plaatsen ipv LAN.

Wordt vervolgd, bedankt alvast!


Wanneer ik inlog op mijn KPN modem, kijk bij WLAN → access points, staat daar als enige apparaat mijn modem “VRV….(primary)”, met bijbehorende informatie.

Mij lijkt het logisch dat mijn TP link ook in dit rijtje zou moeten staan.

Klopt het dat mijn TP link niet in dit rijtje staat, of zie ik iets over het hoofd / doe ik iets verkeerd?

WLAN is voor apparaten die via WiFi verbonden zijn. Die Archer is met een kabeltje verbonden. Dan is het toch logisch dat die niet onder WLAN staat? 

Alle apparaten die via WiFi met de Archer verbonden zijn zullen ook niet onder WLAN staan. Immers die verbindingen komen vanaf de Archer via dat kabeltje binnen. Dus kijk niet vreemd op de smartfoon onder LAN staat en niet onder WLAN.


Wanneer ik inlog op mijn KPN modem, kijk bij WLAN → access points, staat daar als enige apparaat mijn modem “VRV….(primary)”, met bijbehorende informatie.

Mij lijkt het logisch dat mijn TP link ook in dit rijtje zou moeten staan.

Klopt het dat mijn TP link niet in dit rijtje staat, of zie ik iets over het hoofd / doe ik iets verkeerd?

WLAN is voor apparaten die via WiFi verbonden zijn. Die Archer is met een kabeltje verbonden. Dan is het toch logisch dat die niet onder WLAN staat? 

Alle apparaten die via WiFi met de Archer verbonden zijn zullen ook niet onder WLAN staan. Immers die verbindingen komen vanaf de Archer via dat kabeltje binnen. Dus kijk niet vreemd op de smartfoon onder LAN staat en niet onder WLAN.

Och, ik zit veel te moeilijk te denken… Het woord ‘WLAN” zegt het al, haha! Helemaal niet bij stilgestaan, bedankt voor het wakker schudden.


De verbinding is van LAN naar LAN, waar nog wel een switch tussen zit.

Dat is niet correct, ook in accesspoint mode moet de WAN poort van de TP-Link via die switch op een LAN poort van jouw V10 aangesloten worden.

 

Wanneer ik inlog op mijn KPN modem, kijk bij WLAN → access points, staat daar als enige apparaat mijn modem “VRV….(primary)”, met bijbehorende informatie.

Mij lijkt het logisch dat mijn TP link ook in dit rijtje zou moeten staan.

Klopt het dat mijn TP link niet in dit rijtje staat, of zie ik iets over het hoofd / doe ik iets verkeerd?

WLAN is voor apparaten die via WiFi verbonden zijn. Die Archer is met een kabeltje verbonden. Dan is het toch logisch dat die niet onder WLAN staat? 

Alle apparaten die via WiFi met de Archer verbonden zijn zullen ook niet onder WLAN staan. Immers die verbindingen komen vanaf de Archer via dat kabeltje binnen. Dus kijk niet vreemd op de smartfoon onder LAN staat en niet onder WLAN.

Een duidelijke oplossing lijkt me! 


Om nog terug te komen op bovenstaande situatie;

Ik heb de TP link aangesloten via de WAN ipv de LAN. Zodoende is het hele thuisnetwerk 1 en hetzelfde netwerk, wat mijn voorkeur heeft.

Ook is het bereik van m’n WiFi goed genoeg. Bij deze dus bedankt allen voor het reageren en meedenken!