Skip to main content

Kan ik de TP-Link Deco gebruiken met mijn Hot Spot of in combinatie met mijn KPN wifi

Ja dat kan. In beginsel. Wat verstaat u precies onder "KPN wifi"? En "Hot Spot"?


Ik bedoel het draadloze internet van de Experia Box V10


Ja dit kan, maar let er wel op dat de Deco's onderling een mesh netwerk vormen, en niet met de Experia Box. Dat wil zeggen dat je dan wel fast/seamless roaming hebt tussen de verschillende Deco's, maar niet tussen de Experia Box en een Deco. Fast/seamless roaming houdt in dat de apparaten die op de wifi zitten eigenlijk zonder onderbreking overgaan van de wifi van de ene Deco naar de wifi van een andere Deco als je buiten bereik van de ene en binnen bereik van de andere komt. Dit zul je dan dus wel hebben tussen de verschillende Deco's, maar de Experia Box ondersteunt dit niet. Dus dan kan het zijn dat het langer duurt voor je overspringt van de wifi van de Experia Box naar de wifi van de Deco. Of dat je dit handmatig moet doen.

Als je Deco(‘s) ver van de Experia Box staan zal je hier in de praktijk niet zo veel van merken. Als ze wel wat dichter bij elkaar in de buurt staan kun je kiezen om de wifi op de V10 uit te zetten en alleen de Deco's te gebruiken. Zorg er dan wel voor dat in ieder geval één Deco bekabeld met de Experia Box is verbonden.

 


Kan het zijn dat ik geen gebruik kan maken bij FON


FON staat hier los van. Zolang jij dit aangevinkt hebt staan in je Experia Box zal er ook een FON netwerk zijn, en kun je zelf ook (buitenshuis) gebruik maken van de FON-netwerken van andere KPN-klanten.


Kan het zijn dat ik geen gebruik kan maken bij FON

Hallo @gocatgo , ik zou me maar niet meer druk maken inzake FON. KPN stop per 1 augustus a.s. met FON. Voor nieuwe klanten is het sinds 1 april al niet meer mogelijk van FON gebruik te maken.

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm