Skip to main content

ik heb een

TP-Link Deco M9 Plus - Mesh Wifi systeem maar ik kan op mijn 2e ontvanger boven geen tv terugkijken en gewoon tv kijken blijft hij soms haperen, nu ben ik al 2 maanden met kpn hierover bezig maar krijg niet te horen hoe dit kan omdat ze dit systeem niet kennen. wat kan ik hieraan doen

Ik ben bang dat dit ook niet zal gaan werken.

De Deco's van TP-Link ondersteunen, naar ik begrepen heb, geen IGMP snooping waardoor je bij live televisie kijken last zult krijgen van haperen.

Dat je geen TV terug kunt kijken heeft te maken met het feit dat je de TV ontvanger achter een tweede router hebt hangen.

Je zult de televisie echt met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box moeten aansluiten.


Als het klopt dat de TP-links niet om kunnen gaan met IGMP snooping dan ziet het er inderdaad niet goed uit voor een juiste werking. KPN werkt met de tv dienst in het kort met 2 type tv streams die protocol technisch unicast en multicast streams worden genoemd. Specifiek voor de multicast streams(live tv kijken) moet er om dit correct over wifi te laten functioneren een aantal mechanismen waaronder het IGMP snooping aanwezig zijn op de apparatuur.

Naast IGMP snooping wat een mechanisme is om uit te vinden achter welke verbinding zich een settop tv box bevindt die graag op 1 van de multicast streams wil aansluiten dienen de TP link boxen ook nog te beschikken over een mechanisme dat ingrijpt op de multicast stream om deze geschikt te maken voor transmissie over wifi. Vaak wordt methode Wireless Multicast Forwarding genoemd. Maar soms komt het voor onder andere namen.

 


IGMP is wel degelijk in te stellen, via je browser. http://tplinkdeco.net/webpages/

Ik ben benieuwd of iemand anders de KPN stb's daarmee wel aan de praat krijgt. Graag reactie

 


Zie mijn eind-conclusie:

 


Ik heb beide opties (IGMP en WAN Unicast) aangevinkt, maar lukt niet.

Ook alleen WAN unicast en IGMP uit of andersom, geen resultaat.

Blijf de foutcode (STB-zap-03/3-HAL layer) houden.

TV maar weer rechtstreeks op de Experiabox dan maar.


Ik heb beide opties (IGMP en WAN Unicast) aangevinkt, maar lukt niet.

Ook alleen WAN unicast en IGMP uit of andersom, geen resultaat.

Blijf de foutcode (STB-zap-03/3-HAL layer) houden.

TV maar weer rechtstreeks op de Experiabox dan maar.

Misschien mist naast IGMP snooping de 2e benodigde functie:

Naast IGMP snooping wat een mechanisme is om uit te vinden achter welke verbinding zich een settop tv box bevindt die graag op 1 van de multicast streams wil aansluiten dienen de TP link boxen ook nog te beschikken over een mechanisme dat ingrijpt op de multicast stream om deze geschikt te maken voor transmissie over wifi. Vaak wordt methode Wireless Multicast Forwarding genoemd. Maar soms komt het voor onder andere namen.


In de app van Deco zag ik ook een optie om IPTV/VLAN in te schakelen. Wellicht is dit ook nodig maar als ik dat doe krijg ik  een hele waslijst met vragen en opties waar ik liever niet aan begin!! 
ik zag dat bij geavanceerd.

 Misschien iemand in het forum die dat al eens heeft gedaan?