Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
Het afgelopen jaar heb ik zonder problemen 3 TP-Link Deco P7 units bedraad aan mijn Experia V9 box gehangen. Deco units in access point mode en elke unit op een aparte poort van Experia box. Wifi van de Experia box stond uit.
3 weken geleden stonden de Deco units opeens op rood en kreeg ik internet niet meer aan de praat. Na een belletje met KPN heb ik een Experia V12 gekregen ter vervanging van mijn V9.
Na aansluiting van de Experia V12 box heb ik de Deco units opnieuw geinstalleerd (eerst alle units verwijderd in de Deco app). In eerste instantie alleen de hoofdeco bedraad aan de Experia box en de andere deco's  draadloos zonder ethernet backhaul waarbij wifi van de Experiabox weer uit staat. Deco units in Access point mode. Dan werkt alles prima.
Zodra ik een van de andere Deco's met een kabel aan de Experiabox hang schieten ze meteen op rood en weer op groen als ik de kabel verwijder.
Â
Voorheen werkte dit dus wel maar nu niet meer.
Na wat zoeken op internet lees ik dat er meer problemen zijn hiermee:Â https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1937770
Lijkt erop dat je niet meer meerdere deco units bedraad aan je modem kunt hangen maar dat je er een switch tussen moet zetten. Iemand een idee waarom dit opeens niet meer werkt?
Â
Admin: afgesplitst