Skip to main content

Sinds een maand overgestapt naar KPN met een Box 12. Ik heb gisteren een TP-link camera gekocht (Tapo C200) en loop er tegenaan dat als ik deze instel, er geen verbinding met de Wifi (Tapo_cam_) tot stand komt. Opnieuw opstarten van zowel camera als wifi heb ik al geprobeerd maar doet niets.
Omdat ik hier helemaal geen verstand van heb, heb ik al gegoogled en kwam hier tegen dat ik instellingen zou moeten aanpassen. Maar ik heb geen idee hoe/waar, is er iemand die mij hier in Jip en Janneke taal mee kan helpen?

Er zijn hier zeker mensen die dat in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen, die melden zich hier snel. Ik kan het zelf niet zo goed uitleggen vrees ik, maar de camera zal waarschijnlijk alleen verbinding kunnen maken met het 2,4Ghz kanaal. En op de box 12 zit bandsteering die je niet uit kan zetten(?) Heb zelf (nog) te weinig verstand van de box 12 om daar dieper op in te gaan. 


@JanIvor zegt het heel goed. Het modem zendt uit via de 2.4ghz en de 5ghz band. De camera zou zelf moeten kiezen voor de 2.4ghz band maar de camera lijkt dat niet te kunnen.  De oplossing zou zijn om de banden ieder een eigen naam te geven. Dat is alleen niet mogelijk met de box 12. Er komt een update aan waardoor het wel kan. Ik zou daar even op wachten. 


Allebei bedankt voor de reacties!

@Joep1965 : weet jij wanneer deze update ongeveer beschikbaar is?


De uitrol is inmiddels van start gegaan maar gaat in delen om goed te kunnen monitoren. Weet je hoe je in kan loggen in het modem?


Ja, dat is mij flink wat googelen wel gelukt (via mymodem.kpn). Ook al eens ingelogd maar alles wat je daar ziet zegt mij weinig. 

 

Dan zal ik nog even geduld moeten hebben dus :) 


Sinds een maand overgestapt naar KPN met een Box 12. Ik heb gisteren een TP-link camera gekocht (Tapo C200) en loop er tegenaan dat als ik deze instel, er geen verbinding met de Wifi (Tapo_cam_) tot stand komt. 

Uw smartfoon moet rechtstreeks verbinding maken met het WiFi netwerk wat de TP-Link camera uitzend. Dat WiFi netwerk heeft als naam "Tapo_cam_". Waarschijnlijk staan daar nog wat willekeurige letters en cijfers achter? Hoe dan ook: die verbinding zal dan 2,4 Ghz zijn. En dat zou gewoon moeten lukken. Als dat niet lukt, dan kan KPN daar niets aan doen, die staat daar volledig buiten.

Als deze verbinding lukt, dan kan uw smartfoon de WiFi naam en wachtwoord van uw Experiabox of KPN Box op de TP-Link camera instellen.

Daarna verbreekt de smartfoon de verbinding met de TP-Link camera. De smartfoon verbind weer met de Experiabox/KPN Box. De TP-Link camera zou nu ook een verbinding moeten maken met de Experiabox/KPN Box.

Bij welke stap gaat het fout?


Moet je die camera configureren m.b.v. een app op jouw telefoon?

Zo ja, probeer dat dan te doen door zowel de camera als de telefoon mee te nemen naar een plek buiten bereik van 5GHz wifi maar binnen bereik van 2.4GHz wifi en breng daar de koppeling tot stand.

Plaats vervolgens de camera waar je hem wilt plaatsen.

Lukt het dan wel?


Goed bezig. Als de softwareversie eindigd op 516 dan is het mogelijk wat jij wil. Roep maar als je er niet uitkomt. 


@Nick83 de verbinding lukt niet, zodra ik klik op tapo_cam (met de cijfers er achter inderdaad) dan geeft hij binnen een seconde of twee aan ‘geen internetverbinding’. Gewone Wifi doet het wel op telefoon etc. Het gaat dus eigenlijk bij de eerste echte stap al fout. Ik volg gewoon het boekje wat bij de camera kwam.
Hiervoor zat ik bij Ziggo en had ik geen problemen met het aansluiten van zo’n camera.

@wjb : Klopt, met een app. Ik weet zo niet waar ik 2.4GHz heb. Ik woon in een gelijkvloers appartement en heb wifi boosters staan in twee kamers daarvan. Heb het even geprobeerd in andere kamers maar hij verbindt niet met de wifi van de cam. 


Het is logisch dat je geen Internetverbinding meer hebt als je verbonden bent met de wifi van de camera. Dat betekent echter niet dat je niet gewoon door moet kunnen met het configureren van de camera.


Het is gelukt!! Ik heb nogmaals alles opnieuw opgestart en nu kon ik wel alles instellen.

Super bedankt voor alle hulp allemaal :)Â