Skip to main content

Beste forum,

 

Ik heb een v10 modem met maximum 200mb aansluiting via adsl ofzo? Glasvezel ligt hier nog niet. 

 

Wifi door de v10 was bagger in ons huis van 3 verdiepingen dus heb ik van tp link een mesh wifi set gekocht, 5 in totaal.

Ik heb de tp link via een internet kabel op de hoofddeco aangesloten en de rest verdeeld over het huis onbekabeld aangesloten alleen met stroom , zoals beschreven.  Ik moest een nieuwe wifi netwerk via de tp link maken dus zo gedaan. 

Nu merk ik dat alle smart apparaten prima werken ongeacht of je op de wifi netwerk van tplink zit of die van v10. 

Het probleem doet hem bij sonos. 

Sonos speaker s bekabeld aangesloten op de v10 via een splitter maar als ik verbinding heb met de tplink wifi dan herkent sonos mij niet. 

 

Hoe kan ik dit het beste oplossen door een stabiel wifi netwerk te hebben. Advies hoe ik de tp link m4r het beste kan aansluiten zou top zijn. 

 

Ook bekabelde apparaten die via de v10 dmv een splitter zijn aangesloten horen toch herkend te worden als je via de tp link wifi verbonden bent?

 

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Er zullen vast betere antwoorden zijn maar waarom de Sonos niet verbinden met de deco?


Je kunt het beste de WiFi van de Experiabox uit zetten. En alles verbinden met de Deco.


Indien je gebruik maakt van meshtechnologie zou ik persoonlijk de standaard WiFi van de V10 uitschakelen. Ik heb zelf superwifi van KPN en het 1e wat ze bij installatie doen is standaard wifi uitzetten.

 

Ik had ook het probleem dat een aantal slimme stekkers niet meer benaderd konden worden door google home mini.

 

Via de app van KPN zag ik dat de home mini via 5ghz was verbonden en de slimme stekkers via 2.4ghz en elke een ander mac adres. Zou toch geen probleem mogen zijn?

Hoe dan ook ik had nog een wifi repeater liggen die ik alleen op 2,4ghz heb ingesteld met een aparte netwerknaam voor de verlichting en slimme apparaten.

werkt nu weer feilloos.


Thanks all , ik ga het proberen. Word een karwei alle slimme apparaten enz. Om te zetten. 

 

Ik kwam erachter dat de tplink ook kan fungeren als acces point. Dan werkt alles wel. Is dit beter of gewoon wifi van kpn uit?


Dat kun je toch zelf uitproberen?  Je hebt de spullen nota bene zelf in huis?
“The proof of the pudding is in the eating”.


Dat kun je toch zelf uitproberen?  Je hebt de spullen nota bene zelf in huis?
“The proof of the pudding is in the eating”.

Dat doe ik zeker maar wellicht was er iemand hier met tips . Aangezien ik meer dan 40 slimme apparaten door het huis heb. 

Maar bedankt voor je "wijze " woorden.


De V10 werkt niet met wifi meshing, dus de wifi op de V10 uitschakelen. Wat betreft de bekabeld aansluiting van de sonos: dit zou in principe moeten werken. Mogelijk is er een ip conflict oid. In dat geval kun je ook een statisch ip adres instellen voor de sonos in de v10.


De V10 werkt niet met wifi meshing, dus de wifi op de V10 uitschakelen. Wat betreft de bekabeld aansluiting van de sonos: dit zou in principe moeten werken. Mogelijk is er een ip conflict oid. In dat geval kun je ook een statisch ip adres instellen voor de sonos in de v10.

Hi firestarter, 

 

Als ik de wifi op de v10 uitzet. Moet ik de tplink dan als router of acces point gebruiken? Ik heb namelijk via een splitter paar andere dingen aangesloten via de v10, o.a. nas, geheugen , en tv. 

Worden de apparaten dan herkend als ik de tp link als router het beste kan instellen of acces?


Ik heb mijn deco als router aangesloten. Wifi op v10a uit en zo kan ik gebruik maken van alle functies die deze router mij bied. Ook kan ik overal ter wereld mijn slimme lampen o.a. bedienen. Ze zeggen dat de tp link als AP modus aansluiten het beste is. Ik heb fijne ervaring met de manier waarop ik het gekoppeld hebt.


De V10 werkt niet met wifi meshing, dus de wifi op de V10 uitschakelen. Wat betreft de bekabeld aansluiting van de sonos: dit zou in principe moeten werken. Mogelijk is er een ip conflict oid. In dat geval kun je ook een statisch ip adres instellen voor de sonos in de v10.

Hi firestarter, 

 

Als ik de wifi op de v10 uitzet. Moet ik de tplink dan als router of acces point gebruiken? Ik heb namelijk via een splitter paar andere dingen aangesloten via de v10, o.a. nas, geheugen , en tv. 

Worden de apparaten dan herkend als ik de tp link als router het beste kan instellen of acces?

Deze moet je als access point instellen. 


Ik heb mijn deco als router aangesloten. Wifi op v10a uit en zo kan ik gebruik maken van alle functies die deze router mij bied. Ook kan ik overal ter wereld mijn slimme lampen o.a. bedienen. Ze zeggen dat de tp link als AP modus aansluiten het beste is. Ik heb fijne ervaring met de manier waarop ik het gekoppeld hebt.

Thanks,  ga ik uitproberen.  

Grtjes


Het moeilijke is dat je de tv ontvangers van KPN altijd direct achter de Experiabox moet houden. Die kun je niet echter de Deco koppelen. Voor beneden meestal geen probleem. Maar voor boven is dat vaak moeilijker.

Want je moet dan eigenlijk 2 kabels naar boven hebben lopen. 1 voor de tv ontvangers, en een 2de voor je netwerk van de Deco.

Als je de Deco's in acces point mode zet, dan heb je dat niet. Maar je verliest wel veel functies op de Deco. Maar mogenlijk gebruik je die toch al niet, en heb je die dingen voor enkel goede WiFi. Dan maakt het niet uit.


Maar de deco is niet voor niets een mesh systeem. Bij de 9plus is deze zo goed uitgevoerd dat mijn draadloze signaal vanuit de woonkamer via de gang optimaal bereik op zolder geeft. Koste 300 euro maar ben dik tevreden.


Maar de deco is niet voor niets een mesh systeem. Bij de 9plus is deze zo goed uitgevoerd dat mijn draadloze signaal vanuit de woonkamer via de gang optimaal bereik op zolder geeft. Koste 300 euro maar ben dik tevreden.

Draadloos verbinden, mesh dus, doe je natuurlijk niet als je een kabel hebt liggen. Bekabeld aansluiten heeft altijd de voorkeur.


Dat doe ik zeker maar wellicht was er iemand hier met tips .
Aangezien ik meer dan 40 slimme apparaten door het huis heb.

Het is je eigen vraag. Je kunt dat voor jezelf toch ook eerst “van tevoren” bedenken wat er allemaal bij komt kijken, en welke consequenties dat dat heeft?

Eerder heb je het wel over een “aantal” slimme apparaten, maar niet dat het aantal 40 stuks zou zijn. Hoe wil je gefundeerd advies krijgen van anderen, als je geen volledig inzicht geeft in wat en hoe je thuis netwerk in elkaar zit?  Het zijn “flarden” aan incomplete losse informatie wat je geeft.

Aangezien de basis modem/routers van KPN beperkingen kennen in bijv. het aantal vast te leggen IP-adressen (maximaal 10 stuks), en verder ook nu niet bepaald het summum is aan uitgebreide netwerkmogelijkheden, zou ik de KPN modem/router al helemaal niet als basis netwerk willen inzetten.

Hooguit als doorgeefluik in een NAT achter NAT set-up.


Bedankt allemaal vr jullie tips. Ik ga ermee klooien. Komt vast goed en zo niet dan pleur ik het in de prullenbak.  

 

Thanks and a nice weekend too you guys and girls.


Reageer