Skip to main content
Antwoord

TP-link M7350 geen internet wel Wifi?

• May 15, 2025
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Na het wisselen  van Kpn Simmons naar KPN sim 0970 nummer geen internet meer.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Nico5591, het is me niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Je hebt iets gewisseld en daarna werkt het niet meer? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Nico5591, het is me niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Je hebt iets gewisseld en daarna werkt het niet meer? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 17, 2025

Jasper, Bedankt voor de reactie.

Ben zojuist bij KPN Service Punt Arnhem geweest. Daar zag ik dat er wel verbinding was tussen mijn M7350 Mifi Router en mijn telefoon. Alleen heel heel traag. Het advies was om terug te gaan naar normaal 06 nummer dat is sneller en daar is stremming mogelijk. Dus dat gaan we doen.

• May 17, 2025

Ben zojuist bij KPN Service Punt Arnhem geweest. Daar zag ik dat er wel verbinding was tussen mijn M7350 Mifi Router en mijn telefoon. Alleen heel heel traag. Het advies was om terug te gaan naar normaal 06 nummer dat is sneller en daar is stremming mogelijk. Dus dat gaan we doen.

Dat mag helemaal niet. In een MiFi router mag geen simkaart met een 06 nummer. 

Website van de ACM:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

SIM kaarten met een 06 nummer mogen alleen gebruikt worden in apparaten die primair voor bellen bedoeld zijn. Niet in een router dus.

Dat het sneller is, dat is ook onzin. Met een 0970 nummer hoor je gewoon fatsoenlijk normale snelheid te hebben. En streaming hoort natuurlijk ook gewoon te kunnen.

Bovendien is zo'n 06 simkaart veel duurder.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 17, 2025

Fout advies van de KPN winkel, zij behoren te weten dat in een mifirouter uitsluitend datasimkaarten met een 097-nummer gebruikt mogen worden.

Je hoeft dus niet op ondersteuning van KPN te rekenen bij het gebruik van een 06-nummer in een mifirouter, sterker nog, ze kunnen en mogen de sim op afstand buiten gebruik stellen overeenkomstig de regels van de ACM

Jasper van KPN
Moderator

Een 06-nummer mag inderdaad niet in een Mifi router worden gebruikt. 0970-nummers zijn daarvoor in het leven geroepen, zodat 06-nummers niet te snel opraken. Werkt het 0970-nummer wel goed als je die in een mobiele telefoon probeert? Als dat zo is kan het een instelling op de router zijn. Dan kan je het beste telefonisch contact opnemen via een terugbelafspraak, zodat er samen met jou naar gekeken kan worden.