Skip to main content

Allen

sinds de installatie van de 30 zonnepanelen op 2 plekken en daarmee 2x extra switch op een lankabel vanuit de experia v10 is de WiFi snelheid via powerline adapters TP Link wpa4220 (ook rechtstreeks op v10) enorm gedaald van 17 naar 1 of minder (voorbeeld 0.4 up 1.0 down)

ik heb KPN buitengebied erbij en hierdoor 60 download

 

is een mesh systeem als vervanging Vd TP link de oplossing?

 

ik lees graag de adviezen

Dit is een draadloze verbindingset. Die communiceren met elkaar over het elektriciteitsnetwerk. Over de stroomdraad in uw huis dus.

Dat werkt heel vaak niet goed meer na installatie van zonnepanelen. Want de omvormers van de zonnepanelen verstoren dan het signaal.

Ik denk dat u dit systeem nu wel kunt vergeten en beter een kabel kunt leggen.


Dit is een draadloze verbindingset. Die communiceren met elkaar over het elektriciteitsnetwerk. Over de stroomdraad in uw huis dus.

Dat werkt heel vaak niet goed meer na installatie van zonnepanelen. Want de omvormers van de zonnepanelen verstoren dan het signaal.

Ik denk dat u dit systeem nu wel kunt vergeten en beter een kabel kunt leggen.

 Dank

de vraag blijft nu of ik aan de draad vanuit de V10 naar een switch (kastje)  dus een mesh systeem kan aansluiten?

of pak ik de mesh op vanuit de meterkast (aan de v10) en dan dat de WiFi extenders het signaal dan aan elkaar doorgeven?


de vraag blijft nu of ik aan de draad vanuit de V10 naar een switch (kastje)  dus een mesh systeem kan aansluiten?

Ja, dat kan. Bijvoorbeeld een TP-Link Deco. Dat bedoelt u?


Moet het mesh systeem rechtstreeks op de v10 of kan het ook via een switch?


Moet het mesh systeem rechtstreeks op de v10 of kan het ook via een switch?

Dat kan ook via de switch.