Skip to main content
Beantwoord

TP link router toevoegen aan KPN Mesh

  • 26 August 2024
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik wil graag mijn TP link router, die ik uitsluitend gebruikĀ als switch en access point (dus geen DHCP service), toevoegen aan het bestaand KPN mesh netwerk. Wordt dit ondersteund?

Als dit ondersteund wordt is het dan voldoende om SSID, wachtwoord gelijk te zetten met het KPN netwerk in mijn huis (en DCHP service uit zetten op de TP link)?Ā Ā Of is het helaas toch nodig om de TP link een ander wifi netwerkje op te laten zetten. Dit laatste kan in mijn geval wel, maar is niet ideaal; een mesh setup voor alle access points zou beter zijn.

Hallo @ForumCrawlerĀ 

Ā 

Dat wordt niet ondersteund, je kan normaal alleen een mesh maken met apparaten van dezelfde fabrikant indien ze mesh ondersteunen.

Je kan de TP-link dezelfde SSID geven maar roaming zal ook niet werken, dus apparaten zullen niet zo gauw overschakelen tussen de TP-link en de KPN AP's, dat gebeurt dan alleen als de verbinding met het AP waar ze mee verbinden zijn wegvalt.

Je kan er dus beter een aparte SSID van maken, dan kan je handmatig overschakelen.


Mesh word het nooit zoals @GeSpĀ al schrijft. Maar u kunt dezelfde WiFi naam/wachtwoord instellen. Werkt het goed, houden zo. Ontstaan er problemen: andere naam instellen.Ā 


Reageer