Skip to main content

Ons modem ( experiaV8) staat beneden in de woonkamer, dichtbij de telefoon aansluiting. Dagelijks hebben wij last van een zeer trage en wegvallende internetverbinding. 

Wat wij al hebben geprobeerd als oplossing:

- modem resetten door stekker uit stopcontact te halen. Dit werkt enkel op dat moment. 

- wifi manager doorlopen (al een aantal keer gedaan,  weinig (en tijdelijk) tot geen effect).

- laptop bekabelen heeft ook geen effect.

Vanwege dit laatste heb ik het idee dat ons modem niet goed meer is. Dit modem is dan ook al een aantal jaren oud, dus zou dit kunnen. 

Nu heb ik wifi versterkers aangeschaft in de webshop, maar deze zullen geen nut hebben wanneer het probleem in de experiabox zit. 

Kan ik een nieuw modem krijgen?

@Ilona1984 Probeer dit is :thinking:https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Als bovenstaande niet werkt geef je hem eens een harde reset.

 

 


Bedankt voor de reactie. De genoemde stappen heb ik al meermaals doorlopen zoals ik al aangaf.


Probeer de harde reset eens !!!

Let wel op !! Je gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen en dient dan weer het admin wachtwoord in te geven wat achter op de box staat.


Probeer de harde reset eens !!!

Let wel op !! Je gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen en dient dan weer het admin wachtwoord in te geven wat achter op de box staat.

Kun je mij vertellen hoe ik dit doe? Ik zag in een ander topic een link waar naar de harde rest verwezen zou moeten worden,  maar ik kwam daar niet uit. 


Harde reset doe je door achterop het modem het resetgaatje met een puntig voorwerp 10 sec in te drukken en daarna even wachten totdat het modem weer helemaal is opgestart


Harde reset doe je door achterop het modem het resetgaatje met een puntig voorwerp 10 sec in te drukken en daarna even wachten totdat het modem weer helemaal is opgestart

O dat!

Dat heb ik een tijdje geleden al gedaan. Werkte even. Zal het nu nogmaals doen.  Wie weet werkt het weer (even). 


Ok, gisteren de harde reset gedaan. Gisteravond nergens last van gehad.  Deze ochtend viel digitale televisie én wifi op onze mobiel uit. Foutcode foutcode stb-nmc-400 verscheen in beeld.  Deze foutcode zien we sinds een maand meerdere malen per week verschijnen. 


https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/

Check dit eerst eens @Ilona1984 


Al gedaan


Ik stel voor dat een KPN moderator zich over dit probleem ontfermt !!!

Doormeten lijn cq eventueel een nieuwe box.


Ja, ik ook:smirk:


@Bram_ Kan jij hier eens naar kijken ?


@Ilona1984 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding zo instabiel is. Uit mijn metingen blijkt inderdaad dat er iets met de verbinding aan de hand is en mijn vermoeden is dat dit met het modem te maken heeft. 

Deze wil ik dan ook graag omruilen, ik stuur je een privé bericht met meer informatie.