Skip to main content

Hi KPN,

Ik heb nog een Experia Box V8 die ongeveer 8 jaar oud is. We hebben traag haperend internet thuis. Valt af en toe uit, moet hem dan weer opnieuw opstarten dan werkt het weer een paar dagen redelijk ok. Als de kinderen iets om hun mobiel gaan doen, gaat de tv kraken. Ik heb al een versterker van KPN, ik betaal al meer voor extra snelheid. Denk als ik alle berichten op dit forum lees ik in tussen ook wel in aanmerking kom voor een swap van v8 naar v12…

Hoor graag van jullie,

Oscar

 

Goedemiddag @oscarbouwhuis en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze hebt weten te vinden en goed dat je dit aankaart. Een Experia Box kan ik niet 'zomaar' voor je omruilen maar ik denk ook dat er een andere oplossing is. Zou je eens aan de slag willen gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager)? Dit is een tool die de kwaliteit van de Wi-Fi bij jou thuis in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen door kan voeren of er wordt een (gratis) oplossing aangedragen in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en ze nemen het signaal van de Experia Box over. Ik denk dat je de problemen die je ervaart op deze manier kunt verhelpen zonder dat de Experia Box vervangen hoeft te worden. Laat je me weten wat hier uit is gekomen?

 


Hi Jan, 

Dank voor je reactie. Ik ben al aan de slag geweest met de wifimanager. Het resultaat was een nog lagere snelheid.. Heb al een keer meer snelheid besteld, heb ook al een officiële wifiversterker van kpn aangeschaft. Ik betaal per maand ongeveer 100 euro aan internet en tv dan moet de tv toch geen last hebben van een mobiel apparaat dat ook gebruik maakt van dezelfde internetverbinding. Maar misschien moet er wel een monteur komen om de juiste diagnose te atellen.

Groet,

Oscar

 

 


Vertel eens wat meer over je netwerk? Heb je glasvezel of koper? Welke snelheid haal je bekabeld? Wat is er aangesloten op de experiabox? Welke WiFi versterker heb je? Gebruik je draadloze verbindingssets?


Als het echt niet anders kan, zullen we uiteraard een monteur aansturen maar op dit moment zie ik daar nog geen reden toe. Verder stelt @Joep1965 ook goede vragen en ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden hierop 🙂 Zou je je forumprofiel ook in willen vullen? Dan kan ik ook meteen je klantdossier erbij pakken en vanuit daar kijk ik graag verder!


Goedemorgen @oscarbouwhuis , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de huidige stand van zaken! Mocht je mijn hulp nog nodig hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag van je:)


Hi,

Ik heb glasvezel, heb 4 sonos speakers, stuk of 8 Hue lampen, 2 ipads, 5 mobiele telefoon, 3 tv's, 3 laptops, playstation, alarmsysteem, nest thermostaat, nest camera, nog een camera aan mijn netwerk hangen. Dus best veel. Ik heb de Arcadyan (Dual Band concurrent 2,4/5Ghz) wifiversterker, die bekabeld is naar de eerste verdieping.

Ik was al bezig om een monteur te laten komen.

Snelheid op dit moment, alleen thuis, tv's uit, 1 laptop en 1 mobiel, is 174mbps download, 429 upload (bekabeld).

Oscar


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Thx Joep, heb ik ook al gedaan. En tv kijken doen we bekabeld.


En wat is je snelheid als je bekabeld aan de experiabox meet? 


Goedemorgen @oscarbouwhuis , bij hoge uitzondering heb ik een nieuwe Experia Box voor je aangevraagd en deze zal morgen bezorgd worden bij de Primera in Twello. Je ontvangt hiervan nog een sms ter bevestiging! De oude Experia Box v8 dien je wel mee te nemen omdat je het nieuwe exemplaar anders niet meekrijgt. Laat je mij nog even weten of de problemen hiermee zijn verholpen?


Hi, 

 

Dank je wel @JanZ_ , het lijkt nu na een paar dagen veel stabieler te draaien.  Denk dat het opgelost is.

 

Oscar

 

 


Goedemorgen @oscarbouwhuis en bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te lezen dat het nu veel stabieler lijkt te draaien 🙂 Mocht je onverhoopt toch weer problemen ervaren, laat het me dan vooral weten! Omdat het probleem lijkt te zijn verholpen, sluit ik dit topic. In ieder geval wil ik jou alvast een mooi weekend toewensen.


Reageer